Sinds gisteren hebben we een bezoeker

Status
Niet open voor verdere reacties.

miageert

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2005
Hoi,

Gisteren kregen we een gezipt mailtje met als subject onze Email gebruikersnaam-'blaast'. Pogingen om te unzippen mislukte dus werd het mailtje verwijderd.

Kort nadien valt ons op dat de Nortonsecurity uitgeschakeld is wat betreft het item scannen van Emailverkeer. We proberen deze terug in te schakelen maar er komt melding dat er iets 'ontbreekt'.

We herstarten de computer, zelfde probleem doet zich voor + het onderdeel autoprotect is nu ook uitgeschakeld. We laten voor alle zekerheid de hele computer op virussen scannen, maar Norton vindt niets, we proberen een life-update (laatste dateerde van vorige week) maar dat lukt niet. De computer wil niet meer op internet. De computer vraagt nu ook de XP CDrom en die hebben we niet bij de hand.

Help, wat nu?
Norton scannen rechtstreeks van de CD? Norton scannen in de veilige modus? Redden wat te redden valt en back-ups maken??
Ps: ik kan dus niet meer op internet met die comp.

Groetjes, Mia

Je kan altijd de harde schijf in een andere pc steken als tweede harde schijf en op die pc alle te bewaren bestanden kopiëren. Vergeet hier ook niet je favorieten, adressenboek, mails, .... te bewaren.
Je kan ook een virusscan doen op die schijf met de andere pc.
Laat ook eens scannen op ad-ware en spy-ware.

Greetz : Jer:cool:en.

Oepsi,

Nu begin ik echt te zweten.
Hersteken van de harde schijf, tja, :(
Op die computer werden vnl. de digitale foto's bewaard. Kan ik die bestanden niet gewoon op een CD branden? Hoe zit het dan met de virusbesmetting?, gaat deze CD dan het virus doordragen naar de andere computers?

Heeft er iemand een idee welk virus of ?? hier aan't werk is (de Norton heeft gisteren niets gevonden).

Groetjes, Mia

Hoi,

We zijn weer wat wijzer geworden.
De computer draait nog steeds, wel traag, en gaat ook op internet.
In eerste instantie hebben we de computer eens opgestart met de norton internet securitie CD en alzo een snelle virusscan uitgevoerd ==) was negatief.
In tweede instantie hebben we de computer gewoon opgestart en de norton proberen te verwijderen ==) lukt niet, dan maar de grote virusscan vanuit de CD gedaan ==) was weeral negatief, dan een poging gedaan de norton opnieuw te installeren ==) lukt niet. Dan hebben we het norton idee laten varen, hij vindt toch niets en we krijgen hem niet operationeel.
In derde instantie hebben we dan geprobeerd de online virusscanners van housecall en pcpitstop te draaien maar dat lukt niet. We geraken vrij vlot op de betreffende websites maar als er iets gedownload of gescand moet worden komt het witte venster met pagina not found ...
Andere tips??

Groetjes, Mia

Hoi,
'k ben er weer.
Ik heb het 'sysclean' programma en virusdefinities gedownload (via stick overgebracht naar de bewuste computer), unzipped en laten draaien.
Het programma vond 5 virussen (allen worm.sdbot... en worm.rbot....), en verwijderde ze met succes. Klein probleempje was er met een 'missing pattern file' en ook merkte ik op dat er zeer vele bestanden waren overgeslagen (acces denied).
Dit is al een stap in de goede richting MAAR de computer werkt nog niet zoals het moet; outlook express gaat niet open en raar maar waar ik geraak met internet niet op de antivirussites (als symantec, trendmicro,..)
Momenteel heb ik norton verwijderd met symNRT.exe, en nu is Norton een preinstallatiecheck aan' uitvoeren.
Wat nu??
Is het waar dat ik de Windows XP system restore utility moet wissen of moet ik juist teruggaan in de tijd om files te herstellen??
Zijn er nog goede antivirusprogramma's die mijn comp. online kunnen scannen (liefst gratis wel te verstaan), of die ik kan dowloaden en via mijn usb stickje overbrengen.

Alvast al bedankt, Mia

Ikke weer;

Kleine updat: de norton vond niets in de voorinstallatiescan maar kan verder niet worden geinstalleerd wegens een fout??

Welke fout precies ??? heeft hij niet gezegd.
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat de vermoedelijke boosdoener een W32 Beagle is. Op internet opgezocht hoe en wat en de beschrijving komt zeer sterk overeen met onze problemen (vnl blokkeren van alle bestande, files enz. met verwijzingen naar security, virus..). Voor windows XP werd aangeraden om terug te keren met de system restore utility tot voor de virusinectie en dan scannen +++.
Dat werkt wel, we gingen terug naar config. van 25 oktober en de norton staan er terug op (maar geeft weer een foutmelding) en ik kan nu op de sites met de online scanners alleen vind ik het heel frustrerend dat ze dikwijls gewoon scannen om dan na 30 min. te zeggen dat je het programma moet kopen wil je van de virussen af.
Soit tot nu toe heb ik toch al een 10 tal namen (gescand doot McAfee en virusstop), nu loopt trendmicro nog een keer en ik hoop dat die niet alleen namen geeft, maar ook oplossingen.
Ik heb ook begrepen dat we de computer beter niet afsluiten, ik trek seffens wel de internetverbinding uit.
Groetjes, Mia

De volgende is ook een goede online scanner:Panda: http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Je zou toch een foutmelding moeten krijgen, anders snap ik even niet hoe je weet dat "de norton vond niets in de voorinstallatiescan maar kan verder niet worden geinstalleerd wegens een fout??".
Nu geeft Norton weer een foutmelding, hoe luid deze precies?

Laat de pc eens scannen met Stinger van Mcafee:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Daarna met Ewido:
Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Hoi,

Wat een opluchting,
We zijn nu 11 infecties lichter (5 verwijderd door Cleansys, 6 door Ewito).
Ik heb ook de symantec w32 Beagle removaltool laten lopen maar die vindt hem niet (meer?).
Al deze programma's heb ik kunnen downloaden via een andere computer zodat ik met de besmette maar onbeschermde computer niet op het net moest.

Nu heb ik nogmaals met symNRT de norton IS compleet verwijderd en ga ik weer proberen NIS te installeren.
(ik ga zeker de foutmelding noteren mocht ze zich weer voordoen)

Bedankt voor de zeer waardevolle sites,
Mia

We dachten dat we er waren MAAR...
Na het verwijderen van de 11 infecties en het probleemloos installeren van de Norton (wat voordien altijd mislukte) deed ik nog een ewido run die geen virussen meer vond.Vervolgens gingen we terug op internet voor een updating van de ewido en run zonder problemen, dan maar een life-updating van de norton maar die vroeg heel veel toegang (symantec waarschuwingen) en gezien het late uur besloten we dat later te doen. We hebben dan de computer afgesloten voor het eerst sinds..
Vandaag terug opgestart en (allereerst de system utility weer aangezet)... geen connectie met internet mogelijk, ook geen Email. Ik heb weinig inspiratie en heb dan nog maar eens de cleansys laten lopen maar die loopt vast (ik was wel vergeten de norton uit te zetten , heeft dat er iets mee te maken???).
Soit, algemeen besluit: geen internetverbinding meer.
Hebben jullie suggesties (ps we hebben internet via router dus een LAN connectie, de andere computers geven geen problemen).
Groetjes, Mia

Ga eens naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK.

In het dosboxje typ je ipconfig / release en druk op enter. Wat voor melding krijg je?

Hoi,
'k Ben d'er weer.
Ik heb het tesje gedaan

IP Addres .............0.0.0.0
Subnet Mask .......0.0.0.0
Default gateway........

Oepsi, Alles weg?

Dat is goed.

Typ nu in: ipconfig /renew en wat is het dan het resultaat?

Hoi,

IP Address........192.168.1.100
Subnet Mask ....255.255.255.0
Default gateway ...... 192.168.1.1

Mia

Dat gaat allemaal goed. Ik neem aan dat de rest van de pc's indezelfde iprange zitten.

Kan je nu wel internetten? Zet anders norton tijdelijk eens uit en probeer het nogmaals

Hoi,

Ja, de andere computers zitten in dezelfde ip range. Maar voor de rest is het nee, nog geen verbinding met internet, zelfs niet met norton uit.
Mia

Aanpassing; alles is nu wel ok, als de norton helemaal (en niet alleen de virusscan) wordt uitgeschakeld.
:o :o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan