firewallkeuze

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotr10

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
hallo helpers van helpmij,

mijn oudere pc (PIII, 800mhz met W98 SE) draait nog steeds prima en wil dat zo houden.
Ik zit alleen met de vraag welke gratis firewall nu de meest betrouwbare/ goede is om te gebruiken. Het gaat mij om Black ice en Zonealarm.

Gelet op de leeftijd/activiteit van mijn bejaarde pc, welke raadt u mij dan aan?

ik ben benieuwd,

groetend,
Pjotr :)

Ik zou voor de Zone Alarm gaan.
Gebruik hem al jaren en nooit een enkel probleem mee gehad.

Ik heb idd ook erg lang BlackIce gedraaid maar die had opeens zoveel bestanden dat ik er gek van werdt (iets van 20.000 ofzo! :X) nu draai in XP firewall maar daarvoor had ik tinyfirewall ofzoiets die werkte ook perfect!

Geplaatst door xtentic
nu draai in XP firewall!

Dan ben je maar matig beschermd. XP Firewall controleert geen uitgaand verkeer. Een verkeerd proggie kan dus zo zijn gang gaan.

Geplaatst door de jean
zonealarm vreet meer bronnen dan sygate en kerio ...

En daarom is 'tie zo verrekte goed.
Goede beveiliging "kost" nu eenmaal altijd wat...............

Geplaatst door A.J.

En daarom is 'tie zo verrekte goed.
Goede beveiliging "kost" nu eenmaal altijd wat...............
kan je es ff zeggen waar kerio en sygate dan steken laten vallen ? :rolleyes:

Geplaatst door de jean
zonealarm vreet meer bronnen dan sygate en kerio ...
Hoeveel meer dan?
En wat bedoel je precies met "bronnen" - systeembronnen of systeemvermogen?
Zonder cijfers zegt zo'n uitspraak helemaal niets.
Als Kerio bijvoorbeeld 1% van de syteembronnen zou gebruiken en ZA 2% heb je inderdaad gelijk, maar in beide gevallen is dat verbruik te verwaarlozen.
Het is iets heel anders als Kerio (bijvoorbeeld) 20% van de syteembronnen zou gebruiken en ZA 40% - dan heb je het over relevante cijfers.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Hoeveel meer dan?
En wat bedoel je precies met "bronnen" - systeembronnen of systeemvermogen?

Guus.
ik ondervond dat de opstarttijd van de pc met zonealarm merkelijk langer was ...

Geplaatst door Raymond Bos
Kerio heb ik ook gehad. Sloot niet alle poorten volgens www.grc.com

Sygate weet ik niet.
is het niet zo, verbeter me indien nodig, dat er altijd 2 poorten openstaan als je op internet zit ( 21 & 80 ) ?? deze zijn de 2 die bij mij openstaan ( kerio ), al de rest is stealth of gesloten.

Geplaatst door de jean
ik ondervond dat de opstarttijd van de pc met zonealarm merkelijk langer was ...
Als ik ZA helemaal uitschakel scheelt dat 5 seconden aan opstarttijd...
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar die cijfers - zie mijn vorige, aangepaste bericht.

Guus.

Geplaatst door de jean
is het niet zo, verbeter me indien nodig, dat er altijd 2 poorten openstaan als je op internet zit ( 21 & 80 ) ?? deze zijn de 2 die bij mij openstaan ( kerio ), al de rest is stealth of gesloten.
Bij ZA staat ALLES op stealth. Je hoeft ook nooit poorten open te zetten of te sluiten - ZA vraagt indien nodig of iets naar binnen of naar buiten mag. En dan geef je daarvoor wel of geen toestemming. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Dames en heren helpers, daar ben ik weer!
Razend snel bent u met uw antwoorden en tips. Ik ga voor zonealarm.

Hartelijk dank
pjotr10

:thumb:

Goede keus. :)
En maak je geen zorgen over systeembronnen en syteemvermogen - van dat laatste wordt nog geen 2% gebruikt (zie bijlage) en met die syteembronnen zal het ook wel meevallen. Als na opstarten Windows, ZA, AVG en nog een tiental andere programma's zijn geladen is 78% van mijn systeembronnen nog beschikbaar.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Bij ZA staat ALLES op stealth. Je hoeft ook nooit poorten open te zetten of te sluiten - ZA vraagt indien nodig of iets naar binnen of naar buiten mag. En dan geef je daarvoor wel of geen toestemming. :)

Guus.
ik wist niet dat je door een gesloten poort internetverbinding kan hebben ... maar ik weet dan ook niet erg veel :o

Geplaatst door de jean
ik wist niet dat je door een gesloten poort internetverbinding kan hebben
"Stealth" is iets anders dan "gesloten". :)
Een poort die op Stealth staat kan niet gezien worden zodat hij niet lijkt te bestaan, maar als een applicatie er gebruik van wil maken (en daar toestemming voor heeft) kan dat wel.
Als een poort gesloten is kan er niets in of uit.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan