internet valt weg en 1 pc niet in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

killerd

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
type: e-tech rtrb04
ADSL
geen firewall

Ik heb het probleem dat 1 pc niet in het netwerk komt (ip handmatig goed ingesteld en ook automaitsch). Er wordt wel aangegeven dat er verbinding is, maar die is er niet ::(. Ik heb ook al alles gebrobeert met andere kabels en als ik er een switch tussen zet doet ie het wel (modem --> router --> switch --> PC).

Ook valt internet om ongeveer de 15 minuten weg, alle lampjes blijven wel groen en dit gebeurt op alle PC's.

Greets K!LLERD

Heb je wel een firewall op die betreffende pc?
Kijk eens of deze wel is ingesteld op een netwerk.
Of zit Windows Firewall soms dwars?

Wat betreft je 2e klacht...even geen idee.

firewall

Ik heb de windows firewall al lang uitgeschakeld (want die is zo irritant ;) ). Ik heb zelfs het gatewayadres e.d. in de router veranderd, maar dit helpt ook niet :(

Ook ben ik geen leek met netwerken, want ik bezoek regelmatig LAN-party's. Iets simpels is het niet, want ik heb het ook al aan enkele mensen gevraagd die systeembeheerder zijn en die wisten het ook niet .:( :mad:

Laatst bewerkt:
Tsja, ik kan hooguit met je meedenken.
Heb je de services als eens nagekeken?

Heb je op de andere pc al eens gekeken of er wel of geen contact is? Als de firewall van deze blokt ben je natuurlijk ook nergens.

Ik heb op geen enkele pc een firewall aan staan en de andere 2 (van de 3) pc's doen het goed, behalve het internet dan:evil:

Als je internet zo vaak wegvalt zou ik toch eens met je provider bellen.
Zij kunnen precies zien hoe vaak je verbinding wegvalt.
Vervolgens doen te toch.........zucht....allerlei testjes op je pc en sturen je daarnaar door naar de leverancier van je signaal.

Dat het lampje brand (sync) is met het hierbovenstaande in tegenstrijd. Het signaal komt binnen maar bereikt je pc niet.
Ik heb wel eens DNS horen zeggen maar ik ben daar een leek in.

toch bedankt, maar het blijft irri, vooral met gamen als je van teamspeak, msn, xfire en css wordt gegooid en alles opnieuwd op moet starten.

wel ben ik er achter gekomen dat heb met de nieuwe pc in het netwerkt te maken kan hebben, deze maakt verbindeng via het stroomnet (met zo'n kasjes), als ik deze losmaak heb ik nergens last van.

Wel vreemd.
Kun je niet informeren bij de leverancier van dat kastje?

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een 10/100 switch (8 poorts) tussen staan en is ff kijken hoe dat gaat. Miss ligt het eraan dat ik eerst een router er tussen had die nog niet meer wou resetten, toen ff een 1/10 switch (16 poorts:o ) en nu dus de switch. Wat me wel op valt is dat ze allemaal een ander effect geven met de verbinding en ook andere problemen :confused:

en btw, wel leuk dat niet alleen jeugd tegenwoordig op forums actief maar ook mensen zoals jij ;) :thumb:

Laatst bewerkt:
Wel ja, een 16 poorts :D Wat heb je allemaal niet op voorraad?
Het enige dat ik voor je kan doen is je meehelpen je vraag naar boven te wippen.

Wat me wel op valt is dat ze allemaal een ander effect geven met de verbinding en ook andere problemen
Ja, en de een is ook veel makkelijker dan de ander.
Ik heb nu een Speedtouch router. Zo weinig in te stellen dat je denkt dat het niet klopt.

en btw, wel leuk dat niet alleen jeugd tegenwoordig op forums actief maar ook mensen zoals jij
Wat jouw vraag betreft zit ik alleen maar bij te leren :D

alleen de standaart dingen van norton zoals:
-email-scan
-etc.

maar nu heb ik nog niet meer meegemaakt dat mijn internet weg viel na veel instellingen veranderen, alleen is het wel erg traag, want ik kan niet gamen (css --> kan met een 56k modem) zonder alle toepassingen te sluiten die internet gebruiken (normale fps 90-100, dan 40-50:( ). als ik aan het downloaden ben heb ik nergens last van (volle 170 kb/sec). ook valt het op dat mijn pc er het meeste last van heeft ::( .

ook zitten de pc's de hele tijd dat in het netwerk data te verzenden wat heel erg vreemd is, dit kan ook met de snelheid te maken hebben, maar waar ligt de oorzaak.

kga nu eerst suprise en sinterklaaspakjes open maken en misschien zit er 512 mb RAM bij :p :D
misschien zorgt dat dan voor mijn fps probleem (fps = frames per second = beelden per seconde)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan