Moederbord stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Hallo iedereen,
Mijn computer doet niets meer. Enkel het lampje op het moederbord brandt nog maar er gebeurt niets wanneer ik op de aan/uit-knop druk. Voeding eerst vervangen maar dat blijkt het niet te zijn. Ik vrees dus voor het moederbord. Dit is een P4T-E en die vind je blijkbaar niet meer. Welk type moederbord kan ik dan in de plaats nemen? Ik hoorde al van de P4P800 maar ik weet niet of die wel zal werken (d'r zit nu nl. o.a. RIMM-geheugen in mijn computer, en wat met mijn processor?). En als dat moederbord al werkt, dan heb je blijkbaar nog verschillende types: X, MX, enz. Welke moet ik dan nemen? Iemand een idee?

Verdere specificaties:
--------------------------
Asus P4T-E
Pentium 4 processor 1,6 GHz
128 MB RIMM geheugen

Alvast hartstikke bedankt!

Heb je het stekkertje van de power button al eens losgemaakt, en die met een klein tangetje op het mobo doorverbinden?

Andere tip: Backup-accu loshalen, en netsnoer ook.
Minuut of 3 wachten, en alles weer aansluiten.

Andere tip: Zit de reset knop niet klem? Als die ingedrukt blijft, wil de pc ook wel eens weigeren.

Andere tip: Haal alle kaarten eens van je mobo af. En alle cd-roms ook.
Alleen een monitor aangesloten houden en de primaire master harddisk.
Eventueel de monitor van een grafisch kaartje omzetten naar on-board aansluitintg of omgekeerd.

Tips geprobeerd. Doet niks (maar dat wist ik min of meer al). Vraag was eigenlijk welk type moederbord ik kan nemen om dit moederbord te vervangen?

Asus P4P800SE doet het goed. En niet te duur.

Beste Paul-RT

En je bent zeker dat die werkt voor mijn computer? Ook omdat ik met dat RIMM-geheugen zit...

Bedankt!

Moederborden isniet mijn ding maar dit bord gebruik ik zelf met plezier.

Beste Paul-RT

Begrijp me niet verkeerd, maar wanneer ik dit moederbord ga aankopen moet ik er uiteraard zeker van kunnen zijn dat het zal passen, en uit je reactie te lezen ben je er niet 100% zeker van...

Dat klopt. Moederborden is niet mijn ding. Crashes wel.
Dus, of wachten op een andere HelpMij-Helper, of naar de winkel gaan en vragen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan