Creative Soundblaster Audigy 2

• Onderwerp starter Onderwerp starter PVDS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PVDS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Na een herinstallatie van XP herkent het systeem mijn geluidskaart niet meer. Het gaat om een Creative Soundblaster Audigy 2. Nadat ik de drivers de-installeer, de kaart eruit haal, opstart, afsluit, kaart er weer in (alle pci sloten geprobeerd), opstart herkent XP hem als "Creative Audigy Audio Processor (WDM)" maar dat is m niet. Als ik de software voor de kaart via de bijgeleverde cd probeer te installeren geeft hij aan "Geen Soundblaster Audigy 2-kaart in uw systeem aangetroffen". Driverupdates van Creative.com hebben dezelfde error. Ik heb ook geprobeerd om de automatische installatie van XP te annuleren en direct de installatie via de cd te laten doen: zelfde probleem, kaart niet aangetroffen grrrrr. Waarom ziet XP de kaart als een andere??? Gevolg: ik kan mijn geluidskaart niet optimaal gebruiken. Ik heb al op verschillende forums gekeken en het blijkt vaker voor te komen maar niemand weet raad, jullie wel? Ik hoop het en alvast bedankt voor de moeite

Hoi,

Gebeurt dit ook als je eerst de drivers van windows zelf installeerd dus de wdm drivers en dan pas de drivers van de cd van creative. ?

Heb je ook geprobeerd om de geluidskaart in de eerst pci slot te stoppen naast de kleuren kaart.

En tevens kijk eens onder systeem beheer en dan apparaat beheer of daar ook een geel vraagtekentje staat en kijk ook effe tegelijk of er geen conflicten zijn met de irq.. DIe lijst kun je ook opvragen bij de apparaat beheer.

Goetjes, Dj Viper

Hoi DJ Viper, Hoi A.J.

Allereerst: Ik zal die drivers eens proberen al lijkt het me niet dat windows daardoor ineens de kaart juist herkent....

"Gebeurt dit ook als je eerst de drivers van windows zelf installeerd dus de wdm drivers en dan pas de drivers van de cd van creative. ?"

Ja, helaas, ook wanneer ik de overige software op de cd installeer inclusief een .exe genaamd CTZAPXX (creative driver update utility, waar ik overigens niet voor de nt en vxd drivers kan kiezen) blijft windows de kaart stug anders noemen.

"Heb je ook geprobeerd om de geluidskaart in de eerst pci slot te stoppen naast de kleuren kaart"

Ja ook ik heb 3 pci sloten en in alledrie heb ik de kaart gezet, zonder resultaat.

"En tevens kijk eens onder systeem beheer en dan apparaat beheer of daar ook een geel vraagtekentje staat en kijk ook effe tegelijk of er geen conflicten zijn met de irq.. DIe lijst kun je ook opvragen bij de apparaat beheer."

Bij systeembeheer iets vreemds: Met kaart en drivers in de pc staat er een extra 1394 netwerkkaart in met een uitroepteken: "Dit apparaat start niet (code 10)", Zonder kaart en drivers staat deze kaart niet in mijn aparaatbeheer...vaag he?

Verder, hoe kan ik die lijst met eventuele IRQ conflicten daar zien?

Groetjes Peter

Wanneer je goed kijkt op de site van KX, zul je lezen dat die KX drivers OOK meteen de WDM drivers zijn.

Bedankt, ik zal dat everest eens proberen, maar ja het blijft Windows die de kaart verkeerd herkent of de Soundblaster die zich verkeerd laat lezen en juist daar zoek ik een oplossing voor! (please help).

Die KX drivers zien er veelbelovend uit, jammer dat er geen support voor ASIO2 op 24 bit is maar toch, het ziet er al heel wat beter uit dan de Creative drivers.

Ik ben deze topic begonnen omdat dit een heel ander probleem is dan degene die ik eerst gepost heb. Juist om verwarring daarmee te voorkomen en dat mensen replyen met dingen die betrekking hebben op een ander probleem ben ik deze begonnen. Duidelijkheid boven alles toch?

Enniewee....help mij, Ik wil gewoon dat Windows de kaart juist detecteerd...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ach het is normaal dat windows sommige dingen anders noemt.. Heb zelf hier ook een Creative kaart in de computer is wel wat een oudere type 5.1 kaartje... maar die geeft ie ook gewoon aan als creative soundblaster WDM.

Maar verders doet ik wel alles kan zelfs geluidsomgevingen enz instellen..

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan