Krijg processor niet meer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Mijn koeling op mijn pc maakte geluid als een koffiemolen. Daarom heb ik mijn computer opengemaakt en de stofzuiger er eens bijgehaald.
Hierna bleef het irritante geluid aanhouden. Er zat flink wat stof in mijn koeler zelf dus ben daar ook nog doorheen gegaan.
Ik heb hierbij ook nog de koeler losgemaakt. Ik kan hem alleen niet terug plaatsen. Nu ben ik al een beetje gaan zoeken naar mensen met hetzelfde probleem en het lijkt op dit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=230664

Graag hier een kleine bevestiging over voordat ik nog meer dingen uit elkaar aan het slopen ben. Moet ik hetzelfde doen als in die draad?
Foto's hier: http://www.geocities.com/marnix_mix/DSCN0247.JPG

Hier heb ik mijn blok + processor er naast gelegd.
http://www.geocities.com/marnix_mix/DSCN0248.JPG

hoe krijg je hem er niet op? Dat hij te klein is net zoals dat gegeven probleem hier op het forum? BTW die foto's zijn een beetje erg groot en ik zie er echt bijna niks van :confused:

Je hebt dus ook de processor met koelblok en al uit het slot getrokken?

De cpu moet er eerst even af(met bv. een föhn),goed schoonmaken,nieuwe koelpasta en dan eerst de cpu terug plaatsen(let goed op de vorm van de pinnetjes)en dan het koelblok weer vast klemmen.

Ik wist niet dat het zo simpel was, bedankt.

Geplaatst door humpe
Ik wist niet dat het zo simpel was, bedankt.

Hu :confused:?

Het kan zijn dat de koeler versleten is. Eventueel kan het ook gewoon een herrie-koeler zijn. In beiden gevallen doe je er goed aan om een nieuw, stil, model aan te schaffen (Zallman bijvoorbeeld).

Enne; wat betreft het vastzetten: de hele heatsink ís los te halen (anders kreeg je er geen processor onder). Maar je afbeeldingen zijn vrij onscherp ja.
*dit* ziet er vrij vreemd uit.. In principe moet je aardig wat kracht zetten om hem vast te krijgen (*druk hem niet door je mobo heen!)

Ik had mijn cpu met koelblok helemaal van mijn moederbord getrokken hier was behoorlijk wat kracht voor nodig. Terugplaatsen heb ik geprobeerd maar daarmee verboog ik een pinnetje van mijn cpu. Dat ga ik dus niet nog een keer proberen.

Hier zie je dat hij nog op het blok zit.
http://www.geocities.com/marnix_mix/DSCN0249.JPG

Ik ga maar eens koelpasta kopen. Ben benieuwd waar ze dat allemaal hebben. En de föhn van mn vriendin lenen.

In ieder geval bedankt.

Uuhm Föhn :o?

Pas je wel een beetje op met wat je doet? In principe moet je eerst je CPU in de socket doen, dan de socket sluiten (daar kan het probleem zitten.. Heb je de headsink + cpu eraf getrokken met een gesloten socket??). Dán pas de heatsink er weer op.

Soms blijven de koelblokken aan de processor kleven wanneer je het geheel los haald.(ik heb het nog nooit meegemaakt maar het schijnt te gebeuren)

Maar om de processor los te kunnen halen moet eerst wel de hendel naast de socket omhoog worden gehaald(ook voor het terug plaatsen).En een ventilator die hevig piept en kraakt moet je natuurlijk vervangen.

Geplaatst door hjllo
Soms blijven de koelblokken aan de processor kleven wanneer je het geheel los haald.(ik heb het nog nooit meegemaakt maar het schijnt te gebeuren)

Het komt toch nog regelmatig voor hoor (met name Medion's hebben er last van) Mijn oplossing tegenwoordig, even de windows rekenmachine (wetenschappelijk) opstarten, type 1234567890 druk op <b>n!</b> laat dit vijf minuten doorrekenen, bewerking annuleren, pc uit, processor eruit. Door die berekening is de processor zo warm dat het koelblok 'eenvoudig' los komt :D

Mijn processor die chip zit vast aan mijn koelblok. Ik kan het niet in 1 geheel terug plaatsen omdat het ding waar de chip inmoet (ik denk dat dat een socket is) een klein beetje kan bewegen. Hier zit ook een metalen staafje aan vast die ik omhoog en omlaag kan klappen. Dit zorgt ervoor dat de socket een klein beetje naar links en rechts gaat.
Juist hierdoor krijg ik de processor niet goed op zijn op zijn plaats. Mijn processor zit muurvast op mijn koelblok. Is er niet vanaf te krijgen. Nu zag ik dus in die andere draad staan dat ik mijn processor eraf kon föhnen.
Dus ik ga zodra mijn vriendin dat ding uit de oorlog heeft gevonden mijn processor eraf föhnen. Dan zet ik de chip weer in de socket. Daar doe ik koelpasta op. En uiteindelijk gaat daar het koelblok weer bovenop met een nieuw vennetje dat niet als mijn wasmachine tekeer gaat.

Nou hij is los van mijn koelblok en ik ben de haren op mijn hand kwijt. Dat ding van mijn vriendin hebben ze in de middeleeuwen gebruikt als martel werktuig.
Ik moet de koelpasta nog kopen maar ik denk dat de reparatie wel goed gaat komen. In ieder geval bedankt voor de reacties.

wees niet te gortig met de pasta.Een drup erop en uitsmeren op de processor core(kern).

Let bij een nieuwe (losse)fan wel even op de draairichting,hij moet naar je blok toe blazen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan