Men pc raakt nietmeer opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Hallo,

Ik heb langstleden op mijn laptop via internet een bestand gedownload waarna mijn pc zo raar deed en dan kwam er een wallpaper met "your pc is infected with a virus please click here to scan free" dus denk ik een Trojan-horse.
Na die scans moest men pc uit.
Nadien zette ik hem terug op, voerde mijn wachtwoord in en dan kwam ik op mijn tabblad; mijn wallpaper was weer als normaal maar ik had niets meer van pictogrammen en zelfs mijn taakbalk is verdwenen en kan nu alleen nog maar Word en dergelijke opstarten via ctrl+alt+delete, taakbeheer en een nieuwe te activeren. Hoe kan ik mijn pc terug normaal laten lopen??

er vanuit gaand dat je win. xp hebt,
druk tijdens opstarten na de startbeep herhaaldelijk op F8 dan kies je veilige modus en probeer hier te scannen op spyware of virussen,evt. online.
Ook kun je een systeemherstel proberen naar een tijd toen je dit nog niet had.
sucses

Men pc raakt niet opgestart

nee srr Mikael maar wanneer ik men wachtwoord ingeef in mijn win. XP duurt het wel een tijdje voor dat mijn gegevens geladen worden en dan het toontje maar ik blijf op F8 drukken maar er verranderd niets, ik kom in geen apart scherm ofzo.

Enkele andere ideeën??

Pc raakt niet opgestart

Wel ik heb wanneer ik hem opgestart heb dan blijven op F8 drukken, men w8woord ingegeven, kwam in het bureaublad en bleef drukken. Nu zag ik wel mijn Taakbalk verschijnen en bleef drukken en men laptop toonde aan dat hij bezig was, ik liet F8 los en men takenbalk was terug weg. STRANGE ISN'T IT??

Als je opstart op F8 drukken, je krijgt dan in een zwart scherm een menu waar onder andere in staat:
Veilige modus,
Normale modus,
Laatst werkende conrfiguratie,
enz.......

Kennelijk heb je die niet gehad.:confused:

wel heb net op je link geklikt en de stappen gevolgt, en heb ctrl+alt+delete gedaan en msconfig ingevoerd en nu zit ik in de veilige modus ik kan nu kiezen om me aan te melden als administrator of bij mij wat kies ik??

adminstrator, daarmee regel je alle delen van je schijf, mocht je meerdere gebruikers hebben

ok zit in administrator met grote pictogrammen en met een zwarte achtergrond en met "veilige modus" in de hoeken en nu??

scannen op spy/adware virussen
zoals je in normale modus ook doet.

Veel spy/adware prog draaien mee in normale modus. als je scant
in veiligemodus is dit niet het geval.

en dat je pic's groot zijn en een zwarte achter grond hebt is normaal, mocht je je hier druk om maken

Ok thx voor alles. Ik zal nu nog geen scan kunnen doen want mijn Antivirus is juist verlopen :s en heb nog geen andere. Zal dan vande week eens met mijn laptop in veilige modus op het internet gaan en daar dan een programma downloaden want zal nu niet gaan. Ben op de vaste pc bezig en heb maar 1 internet lijn en ik moet ongeveer een 2 uur wachten voor mijn IP-adres verranderd maar toch bedankt ik zal eventueel als het lukt of niet nog want tips vragen dank tot nu toe.

ok. graag gedaan, hoop voor je dat het probleem zich oplost.

Download eens Hijackthis op de pc waar je nu mee op het internet zit, zet deze op een floppy en maak een log op je probleem pc.(in Veilige modus)
Plaats de log op het AntiSpywareOffensief(ASO) forum.

Vermeld op ASO duidelijk waarom je log in veilige modus is gemaakt!!!

Mischien kunnen de experts daar je helpen.

Lees dit bericht goed door:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Kijk hier voor uitleg Hijackthis:
http://www.antispywareoffensief.nl/hijackthis/handleiding.html

Plaats daarna je Hijackthis log in de volgende sectie:
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld daar ook je probleem erbij.

Zie ook deze mededeling, waarom je de Hijackthis log op een ander forum moet plaatsen:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

PS Hijackthis wel even naar de pc kopieren in een aparte map!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan