probleem met toetsenbord en muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

pompierken

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Ik heb een pc van packard bell met windows millennium,nu heb ik daar xp-proffessional op geinstalleerd en kom tot de vaststelling dat mijn toetsenbord en muis niet meer werken (usb-aansluiting).Als ik er een ander (ps2) aansluit werkt alles perfekt. Wie weet daar de oplossing voor?

Waarschijnlijk moet je nog even de usb driver die bij het moederboard kwam installeren....... [staat er geen ? vraagteken in "apparaatbeheer" bij usb hub?]

bedankt voor uw reactie, als ik opstart met ps2 toetsenbord en muis en dan sluit ik het usb toetsenbord en muis aan dan detekteerd de pc deze wel en daarna werken ze. Dan ontkoppel ik de ps2 en de usb blijven werken, als ik dan afsluit en weer opstart dan werken ze weer niet. Bij apparaatbeheer geen vraagtekens en heb ook geen cd-rom van moederbord met drivers deze heb ik opgehaald op de site van packard bell en geinstalleerd. Nog steeds blijft het probleem bestaan

Heb je wel de laatste drivers van de muis en toetsenbord geinstalleerd?

toesenbord en muis

ik heb reeds geprobeerd met verloopstekkers (usb-ps2) moet ik dan nog ergens iets aanpassen bij mijn instellingen.
Waar kan ik deze downloaden (de laatste nieuwe drivers)?
Nogmaals bedankt voor jullie aandacht voor mijn probbleem.

vara.

Windows XP heeft vaak aangepaste drivers nodig.
Eigenlijk voor al de drivers op je systeem.
Je zou dus het beste met een programma zoals EverestHome even kunnen wat je precies aan moederbord/chipset/videokaart en geluidskaart in huis hebt. Ander ga je straks echt tegen problemen oplopen.

Geef even het merk van je muis en toetsenbord op en het type. Dan zal ik dat alvast opzoeken.
Jij download Everest Home en zorgt dat je goed beslagen te ijs komt als wij vragenwat je in huis hebt:

Dag Elisa,bericht goed ontvangen.
De muis is van het merk logitech ( Lza 03705766 ) met scroll.
Op het toetsenbord staat enkel packard bell met serienummer Sike 04508136

Ga naar Logitech en kijk goed welke muis je hebt. Let op dat je drivers neemt voor XP.

Uit hetgeen jij opgaf kon ik n.l. niets opmaken.
Stond er niets meer op het toetsenbord?

Ook herhaal ik nog een keer de vraag van ErpCity:
Waarschijnlijk moet je nog even de usb driver die bij het moederboard kwam installeren....... [staat er geen ? vraagteken in "apparaatbeheer" bij usb hub?]
Apparaatbeheer bereik je via start/config.scherm/systeembeheer/computerbeheer/apparaatbeheer.
Kijk of er vraagtekens staan.

Download vervolgens EverestHome. Dit programma kan je precies vertellen wat je aan hardware in huis hebt.
Dan zullen we moeten kijken bij Packard Bell of zij de drivers voor WinXP ook in huis hebben.
Anders gaan we zelf op zoek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan