Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll kan niet gevonden of is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Allereerst wou de computer niet meer opstarten. Hij startte nog wel het schermpje met Window XP home edition met de horizontale zandloper maar daarna bleef hij hangen. Ik heb toen een bootfix gedaan met de repareer functie. Geen resultaat. Toen heb ik alles opnieuw schoongeinstalleerd. Hij startte toen een paar keer achter elkaar op en startte niet door naar het blauwe scherm. Opeens starte hij wel door en kwam ik op het bureaublad met de statusbalk. Windows gaf toen wel de melding dat er een ernstige systeemfout was. Ik installeerde Systemworks en wou weer opstarten. Hij bleef maar opnieuw opstarten. Uiteindelijk startte hij weer wel door naar het bureaublad maar werd het volgende moment viel het systeem uit en kwam de volgende medeling:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende beschadigd of niet kan worden gevonden:
Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

Ik denk zelf dat er een hardware probleem is maar wat is hier aan de hand??

Laatst bewerkt:
Victor V zei:
tja, dank je voor de reakties...mmaar windows start niet meer op en geeft direct bij het starten deze mededeling....

hoe repareer ik dit bijv. in dos-modus?

Naar m'n eigen ervaringen is in recovery console het commando Fixboot voldoende
om (dit) je boot.ini te repareren. Zou dat niet lukken o.w.r.d.o dan is het wellicht ook nodig de andere hier onder genoemde
commando's ook uit te voeren
.

Van de boven gegeven pagina :)
HAL.DLL is Missing - Updated by MVP Alex Nichol + vrije vertaling

Option 1:

Boot from your CD and follow the directions to start Recovery Console. Then:
Start van CD, toets R om recovery console te starten. Dan: Type
Attrib -H -R -S C:\Boot.ini Enter
DEL C:\Boot.ini Enter
BootCfg /Rebuild Enter
Fixboot Enter

ZipPe zei:
om (dit) je boot.ini te repareren. Zou dat niet lukken o.w.r.d.o dan is het wellicht ook nodig de andere hier onder genoemde
.

maar hiervoor had ik de boel schoon geinstalleerd. Dit gebeurt mij vrijwel nooit. Is er echt niets met de harde schijf of andere hardware problemen?

ZipPe zei:
.
de volgende commando's kloppen niet:

Attrib -H -R -S C:\Boot.ini
en
BootCfg/Rebuild

maar hiervoor had ik de boel schoon geinstalleerd. Dit gebeurt mij vrijwel nooit. Is er echt niets met de harde schijf of andere hardware problemen?

Dit kan wel eens voorkomen door meestal onverklaarbare reden, alleen als dit met regelmaat gebeurd dan zit er echt wat fout maar dan waarschijnlijk niet met de harde schijf Het belangrijkste is nu dat je de computer weer gestart krijgt en dan pas kan je naar eventueele oorzaken gaan zoeken ;)

de volgende commando's kloppen niet:

Attrib -H -R -S C:\Boot.ini
en
BootCfg/Rebuild

Attrib -H -R -S C:\Boot.ini doet het bij mij gewoon als commando..
http://www.ss64.com/nt/attrib.html

BootCfg/Rebuild heb je verkeerd geschreven er hoort namelijk een spatie tussen bootcfg en /rebuild..,
Bootcfg /Rebuild moet dat zijn,

Dat luistert bij dos commandos er nauwkeurig en elke schrijfvout is een fout commando, goed opletten dus..

Maar volgens mij heb je dat Attrib commando misschien niet nodig omdat ik al enkelle malen zelf de Hall.dll error zonder dat commando heb gerepareerd met gewoon FIxboot te typen, enter te toetsen de computer doet de rest..

Of met Bootcfg /Rebuild als je op enter toets gaat hij zoeken naar alle geïnstaleerde systemen, bij jou vind hij er wellicht maar 1 dan volgt de vraag of je die wil toevoegen dan toets je J van Ja

Dan vraagt hij om een naam te geven daar kan je schrijven wat je wil maar voor het gemak vul je daar Windows XP home of Pro in..

Dan vraagt hij naar de opstart opties, daar moet je invullen

/fastdetect /NoExecute=OptIn

toets de laatste maal Enter

en hopelijk start hij nu door :confused:

system32/hall.dll probleem met acer

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem en heb al het 1 en ander geprobeerd maar nu start mn computer helemaal niet meer op. Ik schrijf dit ook vanaf een andere comp.

Ik heb geen windows cd, alleen acer system en acer recovery cd. Dat heb ik net geprobeerd maar ben bang dat ik dan alles kwijt raak op mn pc dus dat maar gestopt.

Echter nu krijg ik die foutmelding niet meer maar de comp.wilt helemaal niet meer opstarten. geeft aan 'hard disk boot sector invalid' Ik kan 'm ook niet opstarten in veilige modus :-S Help!

ik ben een leek op comp.gebied maar wanneer t mij stap voor stap kan worden ui tgelegd kom ik al een heel eind. thnx!

Hoi !

Tja, spijtig voor je, maar je zult de recovery-procedure moeten voort zetten !

Daarna ben je inderdaad al je gegevens kwijt, maar het is niet anders.

Je kunt wel eerst de HDD (harde schijf) uit de Acer halen en die als slave in een andere PC plaatsen.

Dan kun je zien wat er nog van je bestanden te redden valt en deze overzetten op een andere HDD/USB-stick/DVD.

De schijf daarna terug als master in de Acer en de recovery voort zetten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, spijtig voor je, maar je zult de recovery-procedure moeten voort zetten !

Daarna ben je inderdaad al je gegevens kwijt, maar het is niet anders.

Je kunt wel eerst de HDD (harde schijf) uit de Acer halen en die als slave in een andere PC plaatsen.

Dan kun je zien wat er nog van je bestanden te redden valt en deze overzetten op een andere HDD/USB-stick/DVD.

De schijf daarna terug als master in de Acer en de recovery voort zetten.

Greetz,

Harry.

dank je harry. Aangezien ik mijn bestanden echt moet 'saven' en dus redden heb ik mn laptop vanmiddag maar weggebracht naar pcwereld. Die maken een backup van de c en voor de zekerheid de d schijf en zullen daarna xp weer installeren. Bedankt voor je reactie!
gr. noesje

ik heb het zeld]fde probleem met mijn laptop
hij start niet meer op en krijg de zelfde melding
nou is het wel al een wat oudere pc en was hij ook op maar er staan nog veel dingen op die ik eigelijk niet kwijt wil
ik heb een cdrom van aser zat er niet bij en de xp cdrom start niet op
ik ben best handig met de pc en kan veel dingen zelf oplossen maar dit lukt echt niet
weet iemand een oplossing voor me
gelukkig heb ik nog een mini pc dus heb internet

Hoi !

Leen/download/steel een XP-CD.

Daarna doe je het volgende:Opstarten van de XP-CD, naar de reparatieconsole gaan: http://nl.tech-faq.com/windows-xp-recovery-console.shtml

De 'missing hall.dll' melding : Als deze echt weg is dan kunt u met het volgende commando een heel eind komen (verander de X: in de schijfletter van de speler met de Windows XP CD-ROM):

EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

Hiermee wordt het missende bestand teruggezet. Als het bestand HAL.DLL wel aanwezig is in de map SYSTEM32, wat meestal het geval is, dan kunt u wellicht dit nog eens proberen:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT

Greetz,

Harry.

als ik Bootcfg /Rebuild gebruik komt er :
Gebruik chkdsk als u schijffouten wilt opsporen.

Let op: deze bewerkingen dient te worden voltooid om de opdrachten
/add of /rebuild te kunnen gebruiken.

wat moet ik doen??

Hoi !

Oke, dan trommel je achter de prompt:

chkdsk /r

gevolgd door ENTER.

Daarna:

fixboot

fixmbr,

beiden ook gevolgd door enter.

Nu zou je PC weer moeten opstarten.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Oke, dan trommel je achter de prompt:

chkdsk /r

gevolgd door ENTER.

Daarna:

fixboot

fixmbr,

beiden ook gevolgd door enter.

Nu zou je PC weer moeten opstarten.

Greetz,

Harry.

waneer ik chkdsk /r doe dan gaat het tot 50% en dan stopt het, hij zegt dat er 1 of meerdere onherstelbare bestanden zijn.

wat moet ik doen??

Hoi !

Je HDD checken met een tooltje van de fabrikant van je HDD.

Lijkt erop dat je HDD overleden is.

Greetz,

Harry.

maar hoe start ik die cdrom op want dat doet hij dus nie uit zich zelf en ik heb een zwart beld want er wordt niet geladen

Hoi !

Leen/download/steel een XP-CD.

Daarna doe je het volgende:Opstarten van de XP-CD, naar de reparatieconsole gaan: http://nl.tech-faq.com/windows-xp-recovery-console.shtml

De 'missing hall.dll' melding : Als deze echt weg is dan kunt u met het volgende commando een heel eind komen (verander de X: in de schijfletter van de speler met de Windows XP CD-ROM):

EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

Hiermee wordt het missende bestand teruggezet. Als het bestand HAL.DLL wel aanwezig is in de map SYSTEM32, wat meestal het geval is, dan kunt u wellicht dit nog eens proberen:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT

Greetz,

Harry.

Hoi !

Welk tooltje van welke fabrikant heb je gedownload en gebrand ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan