Logon script

Status
Niet open voor verdere reacties.

spardaspeed

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hoi mensen,

Ik heb een progje winventory lopen.
En nu wil ik dat een vbs script gaat lopen als alles users opstarten wat moet ik in de logon bestand zetten omdat script te laten starten?
Het bestand heet audit.vbs.
Als ik het handmatig open doet hij het wel dus aan het script zelf ligt het niet

please help:( :(

Het zou genoeg moeten zijn om: Start \\servernaam\share\jouwscriptje.vbs
in het standaard login script te zetten.
Is het op 1 computer ipv. een domein, dan: Start C:\dljlsdfjlsflf\flslkrlke\jouwscriptje.vbs

Aanpassen naar je lokale omstandigheden en bestandspaden.

Tijs.

we hebben een bat bestand gemaakt en die op de server gezet.
alle scipts en txt bestandjes staan in 1 map op die server.
nu hebben wij een bat bestand toe gevoegd en dat domain.bat genoemd.
daar hebben we ingetypt: cscript audit.vbs
en dat domain.bat hebben we bij 2 gebruikers (voor te testen) bij logon neer gezet.

maar het wil niet werken, als ze opstarten gebeurd er niets.

Is dat cscript commando/programma wel voor iedereen bruikbaar? Zet anders dat programma ook in die map waar domain.bat staat...

Als dat niet werkt, probeer mijn methode ook uit. Voor Visual Basic Scripts (.vbs) heb ik (op XP) geen programma als cscript nodig...
Dus:
ipv.: cscript audit.vbs
start audit.vbs

Als je zeker wilt weten dat eerst het script wordt uitgevoerd, en pas daarna de andere commando's in domain.bat, doe dan:
start /wait audit.vbs

We horen het wel.

Tijs.

dankje wel ik ben verder nu maar nu krijg ik deze melding (zie bijlage).
ik zie nu ook dat ie het script probeert te openen.

maar al die scripts wat er mee temaken heeft heb ik in die map staan van \\2003server\netlogon\.
dus waarom hij die niet kan vinden?

groet Sparda

Bijlagen

• script error.JPG
    script error.JPG
    11 KB · Weergaven: 71
De melding lijkt me duidelijk: op regel 26 van het script wordt wat aangeroepen dat voor de gebruiker niet te vinden is óf waar hij geen rechten naar heeft óf dat niet voldoet aan de Visual Basic Script syntax óf waar bijv. een variabele wordt gebruikt die niet gedeclareerd is of .. etc. Kijk die regel 26 na in Audit.vbs na.

Als er verder geen spannende dingen in dat script staan en het is niet te lang, en je komt er niet uit, laat er dan hier op het forum naar kijken (in de juiste sectie van het forum, hier).

Tijs.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de moeite.:thumb:

dan vraag ik het daar wel even.

groetjes Sparda

Wel degelijk is start een commando. Een reden het te gebruiken is, dat je bijvoorbeeld ook .txt bestanden zo kunt laten openen in de standaard-editor (Notepad) met Start C:\mijntekst.txt
Ook is een verschil dat alles in een apart venster & in zijn eigen omgeving wordt uitgevoerd.

Overigens kun je ook gewoon proberen om het script zónder start ervoor te laten uitvoeren in het domain.bat
dus gewoon. Dit omdat de bestanden met een .vbs bestandsextensie gewoon worden geaccepteerd als aanroep
Je kunt dus gewoon gebruiken:
audit.vbs

ipv.
start audit.vbs

Succes,

Tijs.

Start

Een apart venster starten om een opgegeven programma of opdracht uit te voeren.

START ["titel"] [/Dpath] [/I] [/MIN] [/MAX] [/SEPARATE | /SHARED]
[/LOW | /NORMAL | /HIGH | /REALTIME | /ABOVENORMAL | /BELOWNORMAL]
[/WAIT] [/B] [opdracht/programma]
[parameters]

"titel" Titel om weer te geven in titelbalk van venster.
path Startmap
B Toepassing starten zonder een nieuw venster te maken. De toepassing reageert niet op ^C. Als het verwerken van ^C niet wordt ingeschakeld, kan de toepassing alleen met ^Break worden onderbroken
I De nieuwe omgeving wordt de oorspronkelijke omgeving die is doorgegeven aan cmd.exe en niet de actieve omgeving.
MIN Venster geminimaliseerd starten
MAX Venster gemaximaliseerd starten
SEPARATE 16-bits Windows-programma starten in eigen geheugenruimte
SHARED 16-bits Windows-programma starten in gedeelde geheugenruimte
LOW Toepassing starten in prioriteitsklasse IDLE
NORMAL Toepassing starten in prioriteitsklasse NORMAL
HIGH Toepassing starten in prioriteitsklasse HIGH
REALTIME Toepassing starten in prioriteitsklasse REALTIME
ABOVENORMAL Toepassing starten in prioriteitsklasse ABOVENORMAL
BELOWNORMAL Toepassing starten in prioriteitsklasse BELOWNORMAL
WAIT Toepassing starten en wachten totdat de toepassing wordt be‰indigd
opdracht/programma
Als het een interne cmd-opdracht of een batchbestand is, wordt de opdrachtprocessor uitgevoerd met optie /K voor cmd.exe. Dit houdt in dat het venster openblijft nadat de opdracht is uitgevoerd.

Als het geen interne cmd-odpracht of batchbestand is, is het een programma en zal het worden uitgevoerd als een toepassing in een venster of als een consoletoepassing.

parameters Dit zijn de parameters die worden doorgegeven aan de opdracht of aan het programma.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan