quarantine???

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
920
Ik heb zojuist Ewido Security Suite gedownload en laten scannen. Hij had 15 objecten gevonden waarvan hij er 5 in quarantine heeft gezet.
Wat wil quarantine zeggen?

Groetjes, Sandra
 
Niet verwijderd, maar (tijdelijk) onschadelijk..
Mijn ervaring is dat je ze alsnog moet weggooien, want je hebt er niks aan (behalve die ene keer dat dus mijn computer opnieuw geinstalleerd mocht worden)
 
Mag ik die dan verwijderen en zo ja hoe doe ik dat dan?
 
Ja, wat Ewido vindt is bijna altijd troep.
Je kan het definitief verwijderen: Ga in het hoofdscherm van Ewido naar Infections en klik op tabblad Quarantine en daar klik je op alle troep en klik je onderaan op Remove finally.
 
Als ik naar Infections ga en dan naar Quarantine staat er niets in. En toen ik daarstraks gescand had toen stond er bij de scan resultaten dat (zie hier onderaan) in Quarantine waren gezet. Wat kan er dan fout zijn gelopen?





+ Created at: 22:16:53 2-10-2006

+ Scan result:

\6Z2NWF0H\jezkhe[1].htm -> Trojan.ProcKill.DJ : No action taken.
C:\bioevge.exe -> Trojan.ProcKill.DJ : No action taken.
C:\cyiqvol.exe -> Trojan.ProcKill.DJ : No action taken.
C:\kskoqox.exe -> Trojan.ProcKill.DJ : No action taken.
C:\rpvwoxec.exe -> Trojan.ProcKill.DJ : No action taken.
 
Ewido heeft de bestanden niet kunnen verwijderd. Dus je moet ze zelf verwijderen want het zijn trojans.

Ga naar Deze computer en dan naar C: en probeer die 5 bestanden te deleten.
Als dat niet lukt ga je naar Taakbeheer Ctrl+Alt+Del en dan probeer je die processen te stoppen ( als ze er zijn ).
Als dat lukt dan probeer je ze nog een keer te verwijderen op je C schijf.
Als dat niet lukt, dan start je de computer op in de Veilige Modus.
Bij het opstarten van de computer een paar keer op F8 drukken, en dan voor Veilige Modus kiezen. En dan proberen te verwijderen via Deze Computer > C:
 
Bedankt Michael voor je hulp:thumb:
Ik ga dit morgen doen en laat dan nog wel iets weten,

Groetjes, Sandra
 
Er zijn 3 bestanden die ik niet gewoon kan verwijderen en als ik dan wil opstarten in veilige modus lukt me dat ook niet. Wat kan ik nu nog doen om die bestanden te kunnen verwijderen?
 
Wat voor melding krijg je als je de bestanden probeert te verwijderen? Dat ze in gebruik zijn?

1a) Ga naar Taakbeheer en kijk of die 3 processen er zijn, zijn ze er druk dan op delete, dus probeer ze te stoppen. Als dat lukt:
1b) Na Taakbeheer ga naar je C schijf en probeer ze dan nog een keer te verwijderen.
Lukt stap 1 niet ga dan door naar stap 2:

2) Probeer nog een keer op te starten in de Veilige Modus: F8 drukken een paar keer bij het opstarten, let op: VOOR dat je Windows XP ziet laden. Lukt F8 niet: kijk dan hier.
Als Veilige Modus lukt, verwijder de bestanden dan.

Lukt stap 2 ook niet ga dan naar 3:
3) Download Killbox vanaf hier.
Zet hem op een handige plek, het bureaublad bijv. Pak het zip bestand uit.
Start Killbox door Killbox.exe, en als Killbox is gestart: ga naar het mapje naast het lege invoerveld en selecteer je bestand. Druk dan op het rode kruisje naast het mapje.

Succes!
 
Michael, ik had op google gezocht voor het niet lukken in veilige modus en toen kwam ik het volgende tegen :

Windows XP:
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Vul in: msconfig en druk op enter
3. U ziet nu een scherm met een aantal tabbladen, ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Bent u klaar met het werken in de veilige modus, doorloop dan nogmaals bovenstaande stappen om het vinkje bij '/safe boot' weer weg te halen.


Dat heb ik dus gedaan en heb zo die bestanden kunnen verwijderen. Ik ze in de prullenbak gegooid en van daaruit verwijderd is dat goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan