• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

één gescheiden door punt en ander door komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirjamtp

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2020
Berichten
10
Hallo,

Ik heb net financiële data gedownload uit een database. In één kolom staan de sales per land in miljoen $ aangegeven met een komma, dus bijvoorbeeld 3091,30. In een andere kolom staan de sales in miljoen $ aangegeven met een punt, dus hetzelfde getal staat er als 3091.30. Als ik de cellen van elkaar afhaal om te kijken of Excel ze als hetzelfde getal ziet, komt er geen nul uit.

Ik zag dat je onder opties>geavanceerd aan kan passen of je een komma of punt gebruikt voor de decimalen en duizenden respectievelijk. Alleen dit is voor mij nu niet de oplossing. Als ik 3091.30/100000000000 doe, krijg ik wel 3091,30. Alleen ik hoop dat er nog een betere oplossing is.

Hebben jullie een idee?

Bedankt,

Groeten Mirjam
 
Code:
####","##

Zet dit eens in aangepaste celeigenschappen
 
"Alleen ik hoop dat er nog een betere oplossing is."

Misschien wel. Plaats s.v.p. een (gedeelte van) het (geanonimiseerd) bestand, of anders een representatief voorbeeld. Wat heb je, wat wil je.
 
Misschien wel. Plaats s.v.p. een (gedeelte van) het (geanonimiseerd) bestand zei:
Knipsel.PNG

Ik zou graag dat de gele en groene cellen hetzelfde getal zijn. De dataset is één grote chaos heb ik helaas al gemerkt. In andere gedeeltes van het bestand is het weer anders, zoals ik hierboven aangaf.
 
Ik heb soms exact hetzelfde probleem.

Ik los het als volgt op:

Ik zet celeigenschappen met de data op 'tekst'

Vervolgens maak ik een hulpkolom aan en laat de punten door komma's vervangen en vermenigvuldig de uitkomst met 1.

Dan krijg je waardes met komma's, deze kolom knip en plak ik weer als harde waardes over de oorspronkelijke data.

check even mijn file:
 

Bijlagen

  • HM-1.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan