• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 cel kleuren op basis van de gegevens in een andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0695

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
28
hallo,

als bijvoorbeeld in A1 een datum periode van een bepaalde week staat bijvoorbeeld ''1/7 jan'' dan geeft dit dus aan dat dit de week van 1 januari tot 7 januari is en dan heb ik in G1 de totale uren van deze week staan.

Is het mogelijk om A1 te laten kleuren op basis van de gegevens die in G1 vermeld staan?

kleiner dan 16 uur wil ik rood maken
gelijk aan 16 uur wil ik groen maken
groter dan 16 uur wil ik blauw maken

voorbeeld (3 stuks)

A1 1/7 jan G1 20 uur A1 wordt nu Blauw

A1 1/7 jan G1 15 uur A1 wordt nu Rood

A1 1/7 jan G1 16 uur A1 wordt nu Groen


is zoiets als dit mogelijk? (net zoals voorwaarlijke opmaak, maar dan op basis van gegevens uit een andere cel)


Met vriendelijke groet,
Stibbie

Bekijk bijlage vraag.xlsx
 
Stibbie,

Dit kan met voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • 1-vraag.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 81
Beste Ad,

kunt u misschien in het bestand de drie voorbeelden uitwerken voor mij?
Ben zelf ook wel aan het proberen geweest maar krijg het niet zoals ik hebben wil (past dan alleen de kleur toe en veranderd niet als ik van boven de 16 naar een getal onder de 16 ga)

Hoop dat u nog een beetje snapt wat ik bedoel (wel zoals voorwaardelijke opmaak maar dan zo dat deze als formule staat en veranderd als je de uren ook veranderd.

Met vriendelijke groet,
Stibbie

Bekijk bijlage vraag over uren 2.xlsx

P.S. wat bedoelt u met de geen e-mails ontvangen ding?
 
Stibbie,

wat werkt er dan niet correct?
Als ik kijk in het bestand van Ad werkt het zoals je zelf gevraagd hebt....
 
Stibbie,

Kijk eens onder Voorwaardelijke opmaak en kies voor: Regels beheren, daar staan de formules zoals bedoeld voor je voorbeeldje.

P.S. wat bedoelt u met de geen e-mails ontvangen ding?

Lees dan maar eens goed mijn onderschrift. Oorzaak.....iemand stuurde mij een e-mail, maar wilt er zelf geen ontvangen. Snap je wat ik bedoel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan