• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 kolom matchen met andere kolom en een 3e kolom als code toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronvds

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2018
Berichten
29
Goedemiddag,

Ik heb een lastig verzoek, althans ik denk dat het lastig is. In de kolom 'Branchecode KvK' staat de omschrijving volgens de Nederlandse Kamer van Koophandel. Deze moet "vertaald" worden naar de kolom 'Branchecode TL' + de code die in de 3e kolom staat. De laatste code moet een aparte kolom blijven.

Het lastige, denk ik, is het feit dat volgens de Nederlandse KvK bijvoorbeeld onderstaande 2 omschrijvingen geeft:
Aardolieraffinage, deze moet vertaald worden naar Petroleumraffinaderijen met de code RAF
Aardolieverwerking (geen -raffinage), deze moet vertaald worden naar Petrochemie met de code PCH
enzo verder

Is dit überhaupt te doen? Of in elk geval het grootste deel?

Dank jullie wel!Bekijk bijlage Branches matchen.xlsx
 
Zonder aanvullende unieke zoeksleutels waarop de 2 kolommen met elkaar vergeleken worden lijkt me dit, zoals je zelf ook al constateert, ERG lastig.

Na "duplicaten verwijderen" hou je 391 KvK-branchecodes over. Wordt handwerk denk ik, maar wie weet heeft iemand hier een slim idee...
 
Laatst bewerkt:
Dat bestand zal er al bij in je eerste post.

Punt blijft dat een formule om "aardolieraffinage" om te zetten in "petroleumraffinaderijen" er m.i. niet is. Er moet een overeenkomst zijn, dat was mijn punt. Dit kan in de omschrijving zijn, een unieke code, of iets dergelijks. Iets om de 2 kolommen aan elkaar te koppelen.

KvK (SBI)-indeling kan ik vinden, maar wat is de Branchecode TL? Misschien dat er op internet wel "vertaaltabellen" rond zweven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan