1 pagina meerdere keren afdrukken op 1 vel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneerblaauw

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2015
Berichten
26
Ik heb een A4 pagina in word die ik meerdere keren (4 keer) op 1 pagina afgedrukt wil hebben.
Is het mogelijk om zonder knippen en plakken deze pagina vier keer op 1 pagina af te drukken?

ik wil niet knippen en plakken, omdat er nogal eens een kleine wijziging in de pagina komen en het kopieer en plakken weleens vergeten wordt, waardoor de wijzigingen niet op alle vier de pagina's terecht komen.
 
Ik geloof niet dat deze 'opmaak' binnen de met de Muis te selecteren opties in Word beschikbaar is.
Je hebt wel andere mogelijkheden om het doel te bereiken, want je kan wel een document dat uit 4 fysieke pagina's bestaat, op 1 vel papier uitprinten. Die optie is 'klikbaar'.

Je zou een macrootje kunnen maken die de tekst (als je klaar bent met bewerken) doorkopieert naar 3 volgende fysieke pagina's.

Da's dan in het vervolg slechts 1 handeling verrichten / toetscombinatie indrukken : voor het bewaren van het bewerkte document even de macro uit laten voeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik was er al bang voor. Ik zal eens kijken of ik met een macro uitkom. Het document bevat een aantal tekst vakken en daarme gaat het plakken en knippen van de hele pagina, ook niet altijd goed.
Ik had al geprobeerd om vier keer af te drukken en dan 4 op 1 pagina, maar daar trapt ie niet in. Dan maakt Word er gewoon vier pagina's van waar iedere keer maar 1 per pagina (welliswaar in het juiste formaat) geprint worden. Dat is een beetje zonde van het papier. Ik ga wel kijken of er wat specifieke software te vinden is voor dit werk.
 
Begrijp ik, maar die macro is met de 'macrorecorder' goed te doen.

Als je document gereed is en je start de recorder, dan verricht je eenmalig (terwijl de macrorecorder al je kopieer en plakopdrachten opneemt) alle benodigde handeling om er 4 fysieke pagina's van te maken en aan het eind van de macro geef je de instructie 'ga met de cursor naar de 1e positie linksboven van het document op pagina 1' en vervolgens doet de macro 'voor het oog onzichtbaar' elke volgende keer dat je op pagina 1 wijzigingen aanbrengt, dan precies wat jij in je startbericht beoogt en bij het vervolgens openen van het document staat de cursor weer netjes linksboven op pagina 1 op de eerste positie van je doc.

En last but not least : ik schreef dat ik "niet geloof dat...." . Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, want ook ik ken lang niet alle mogelijkheden binnen Word. Misschien is er wel iemand die reageert die wel 'klikbare' mogelijkheden kent.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de tekst op pagina 1 eerst in een tekstframe zetten en vervolgens (met een macro) dat frame kopieren en 3 keer plakken op een nieuwe pagina. Dat lost het probleem van bewerkingen niet op, maar ik zou sowieso met afdrukken wachten tot de eindversie, anders blijf je aan het werk :).
 
Thnx voor de ideeën, ik ben er inmiddels uit.
De tekst moet af en toe vervangen worden, maar dan wel geprint worden. Dus de definitie van "eindversie" verranderd in de tijd. :p
 
Dat er vervangen moest kunnen worden was mij uit je startbericht al duidelijk geworden, vandaar ook het advies om pas na de mutaties, alvorens het bestand door 'iemand' wordt opgeslagen, de macro uit te voeren, zodat de gewijzigde tekst van 'blok 1' 1 op 1 naar 2,3 en 4 zouden worden doorgekopieerd.
Goed om te lezen dat het opgelost is. Hoe heb je het precies voor elkaar gekregen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan