1 veld meerdere velden laten vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
154
Beste mensen, ik heb een op het oog simpel probleem, maar ik kom er gewoon niet achter en kan ook niets vinden op internet. Ik heb een formulier met artikelgegevens artnummer omschrijving inkoop etc. In het formulier heb ik een tektveldje wat "toeslag" heet.
In dit formulier waar een query achter zit. staat het veld percentagetoeslag. Nu wil ik graag dat de waarde die in het teksveldje "toeslag" ingevuld word op alle rijen komt bij de kolom "percentagetoeslag". Hoe krijg ik dit voor elkaar?

graag hulp

mvg Frank
 
Begrijp ik dat je voor elk artikel een toeslagpercentage hebt, en dat je dit gegeven op je formulier in het veld Toeslag wilt zien? Want als het percentageveld in de query van het formulier zit, dan is het toch gewoon een kwestie van de Besturingselementbron van het tekstveld Toeslag koppelen aan het veld [percentagetoeslag] ? Of denk ik nu te simpel?
 
veld meerdere velden laten vullen

Bedankt voor je reactie. ik heb een voorbeeldje toegevoegd. als je bovenin het veld in het gele vak een waarde invuld moet deze in alle record ook in het gele vak gevuld worden. de query vuld dan de uiteindelijke verkoopprijs. het gele gedeelte is als de opslag in % ingegeven word en het groene als de opslag in euro's gegeven word.

het lijkt heel simpel, maar ik kom er gewoon niet uit.
alvast bedankt.

mvg Frank
 

Bijlagen

  • Database2.rar
    98,3 KB · Weergaven: 13
veld meerdere velden laten vullen

Ja natuurlijk, ik heb hem er nu bijgevoegd.
Alvast bedankt.

mvg frank
 
veld meerdere velden laten vullen

Oeps............... nu zit hij er wel bij.
 

Bijlagen

  • Database22003.rar
    92,1 KB · Weergaven: 20
Ik vermoed dat je een bedrag wilt invullen in het veld [opslag_euro_s] op je formulier, en dat het ingevulde bedrag wordt verwerkt in de berekeningen op je formulier(query)?

Dan zou het zoiets kunnen zijn:

Code:
Private Sub opslag_euro_s_AfterUpdate()
    strSQL = "SELECT [prijsaanpassingEuro] FROM TBLPrijslijstWecare Query"
    With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
        .MoveLast
        .MoveFirst
        If .RecordCount > 0 Then
            Do While Not .EOF
                .Edit
                !prijsaanpassingEuro = !prijsaanpassingEuro + Me.opslag_euro_s
                .Update
                .MoveNext
            Loop
            .Close
        End If
    End With
    Me.Requery
    
End Sub
 
veld meerdere velden laten vullen

Dank je voor je reactie. Ga er meteen mee aan de slag.

mvg
Frank
 
veld meerdere velden laten vullen

Ja, dit is het. heel erg bedankt. Het werkt perfect. Ik kan hem nu aanpassen, zodat ik hem in een ander gedeelte ook kan gebruiken. Helemaal. TOP.

MVG

Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan