2 Computers op 1 beeldscherm ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KevinL

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Berichten
36
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc te kopen, met Windows 10 er op. Ook wil ik een nieuw beeldscherm.
Op mijn huidige computer staat Windows XP en Vista, dualboot systeem.
Vista haal ik er later af en XP laat ik er op staan om oude games op te kunnen spelen.

Zou ik die 2 computers later op 1 beeldscherm kunnen aansluiten ?
Stel ik heb een monitor met een HDMI (voor nieuwe pc) en een D-Sub (voor oude pc) ingang, gaat dat werken ?
Al een beetje op internet zitten kijken over dit onderwerp, maar wordt er niet veel wijzer van.

Met 2 monitoren op mijn bureau dat gaat hem niet worden, onderin mijn bureau heb ik overigens nog wel plek voor een andere computer.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn huidige videokaart zit een sub-d en een dvi aansluiting, mijn monitor heeft alleen een sub-d aansluiting dus is daarop aangesloten.
Mijn nieuwe computer (heb nog geen keuze gemaakt) wil ik alvast een videokaart met hdmi aansluiting. Maar als ik het goed begrijp ontkom ik dus niet aan zo'n KVM switch? Zolang de kwaliteit van het beeld maar hetzelfde blijft als die switch er tussen zit.
 
een monitor met een HDMI (voor nieuwe pc) en een D-Sub (voor oude pc) ingang, gaat dat werken ?
Al een beetje op internet zitten kijken over dit onderwerp, maar wordt er niet veel wijzer van.
Dat kan prima. Met een knop op de monitor schakel je dan tussen één van beide ingangen.
 
Ik heb hier een Iiyama ProLite E2273HDS staan met 3 ingangen ( HDMI, DVI en VGA ) die ik gebruik voor o.a. reparatie-werk.
De DVI zit aan mijn hoofd-pc ( als 2e scherm ), aan de HDMI-aansluiting zit mijn HTPC en de VGA gebruik ik om reparatie-pc's op aan te sluiten.
Zoals leofact al aangeeft: ik kan via een knop op de monitor of automatisch of handmatig de te gebruiken ingang selecteren..geen enkel probleem.:thumb:
 
Ook wil ik een nieuw beeldscherm
Dan moet hij een beeldscherm kopen met meerdere ingangen, dan is de vraag toch beantwoord..? Dus hoezo "niet werkbare tips"..?
 
Sorry voor mijn erg late reactie ...

Het gaat niet over mijn huidige monitor, gaf alleen als voorbeeld wat de aansluiting daar op was. Maar ik ben inderdaad van plan een nieuw beeldscherm te kopen. Nu heb ik 19 inch en wil graag een 24 inch monitor hebben. Ik heb nog eens wat info opgezocht en als ik het goed begrijp zit er qua kwaliteit niet veel verschil tussen hdmi en dvi, alleen kan er bij hdmi ook een geluidssignaal verstuurd worden, wat trouwens niet nodig is.

Dus .. als ik het goed begrijp volgens Scrapheap is het wel degelijk mogelijk wat ik wil. Stel ik koop een monitor met 2 dvi ingangen, 1 daarvan gaat naar mijn oude pc en de andere naar mijn nieuwe pc. Ik zet het beeldscherm aan en kies de juiste ingang. Dat zou ideaal zijn. :)
 
Inderdaad, als je meerdere ingangen hebt kun je zelf de ingang kiezen die je op dat moment nodig hebt, hetzij HDMI, DVI, VGA of display-port.
 
Inderdaad, als je meerdere ingangen hebt kun je zelf de ingang kiezen die je op dat moment nodig hebt, hetzij HDMI, DVI, VGA of display-port.

Oke mooi ! Bedankt voor de reacties. Dan zal ik bij deze de status van dit topic aanpassen in 'opgelost'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan