2 keuzenlijsten 1 formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
129
Hallo,

Ik laat d.m.v een keuzeformulier met invulveld onderstaande velden invullen. Nu heb ik een 2e keuzelijst die ook dat veld laat invullen.

Nu is mijn bedoeling dat als ik 1 van de 2 keuzelijsten met invulveld invul, de rest word aangevuld incl. het keuzeveld dat ik niet gebruik. Hoe doe ik dit??

Heb zelf al geprobeerd het besturingselementbron erbij te zetten. Maar dan gaat hij gegevens overschrijven en dat moet niet gebeuren.
 
Uit je tekst begrijp ik dat je ook een voorbeeldje hebt; misschien wel handig om dat te posten, want zo begrijp ik er niet zo veel van...
Als ik denk wat je bedoelt, dan heb je twee opzoeklijsten, die op verschillende manieren dezelfde velden vullen. En dat je dus keuzelijst A wilt vullen met de bijbehorende gegevens als je lijst B gebruikt, en lijst B met de gegevens als je lijst A gebruikt?
Moet ik het gebruik dan zo zien, dat je bijvoorbeeld met de eerste lijst de naam opzoekt, en daarna de adresgegevens in de andere vakken vult, en met de andere lijst kies je het adres, en dat dan ook de overige gegevens, inclusief de naam in lijst A wordt aangevuld?
 
nee, je zit wel in de goede richting.

Ik heb een formulier met de velden debnr, debnaam, en adressgegevens, email, telnr.

De velden debnr en debnaam zijn keuzelijsten. Nu wil ik dat je of het debnr intypt en dan de waardes van de overigevelden worden in gevuld, of dat je bij debnaam de naam intypt en dan de andere velden worden ingevult. Dus ook de keuzelijsten die je niet gebruikt bij je keuze.

Welke bestanden wil je precies hebben? Alleen het formulier of ook de databases?
 
Als ik je antwoord lees, dan had ik de spijker op zijn kop :D Dat is namelijk precies wat ik probeerde aan te geven ;) Alleen gebruik jij Deb.Naam en Deb.Nummer, en ik Naam en adres als zoekingangen.
Maar om op het voorbeeldje terug te komen: de db moet uiteraard in ieder geval het formulier bevatten, en de tabellen waarmee je werkt in het formulier. Dus de Recordsource van het formulier, en de tabel(len) die je voor de keuzelijsten gebruikt.
 
Als ik je antwoord lees, dan had ik de spijker op zijn kop :D Dat is namelijk precies wat ik probeerde aan te geven ;) Alleen gebruik jij Deb.Naam en Deb.Nummer, en ik Naam en adres als zoekingangen.
Maar om op het voorbeeldje terug te komen: de db moet uiteraard in ieder geval het formulier bevatten, en de tabellen waarmee je werkt in het formulier. Dus de Recordsource van het formulier, en de tabel(len) die je voor de keuzelijsten gebruikt.

nu ik het na lees had je idd de spijker op zijn kop :p In de database staan klantgegevens die ik liever niet op internet zet. Wat is de makkelijkste manier om het te kunne posten dan?

Je mag ook een voorbeeld geven en dat ik later zelf de tabellen enzo aanpas. Dat moet me nog wel lukken:p
 
Laatst bewerkt:
Het makkelijkst is, als je een kopie van de db maakt, en de klantgegevens vervangt door wat testgegevens. Het gaat ons om de structuur van tabellen en formulieren, niet om de feitelijke gegevens. Eigenlijk hoeft er alleen maar wat in de tabellen te staan waarmee de queries en formulieren werken. Of dat Mr. Jansen uit de Brienenoordstraat 12 is, of JJJJJ uit sdfiower 21, dat boeit niet...
 
Het makkelijkst is, als je een kopie van de db maakt, en de klantgegevens vervangt door wat testgegevens. Het gaat ons om de structuur van tabellen en formulieren, niet om de feitelijke gegevens. Eigenlijk hoeft er alleen maar wat in de tabellen te staan waarmee de queries en formulieren werken. Of dat Mr. Jansen uit de Brienenoordstraat 12 is, of JJJJJ uit sdfiower 21, dat boeit niet...

ok heb leeggemaakt. Maar staat nog op de pc op werk. Dus volgende week pas weer. Zaterdag zal ik de bijlage posten. Hoe moet dat trouwens(A)
 
zie bijlage ;)
Heb het probleem anders weten op te lossen. Heb gewoon een zoekfunctie gemaakt waar je kan zoeken op 1 van de 2 waardes.
 

Bijlagen

  • db2.zip
    37 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Kun je aangeven wat precies de bedoeling is? Alle formulieren geven foutmeldingen bij het openen, dus het is wel makkelijk als we weten wat de bedoeling is!
 
Kun je aangeven wat precies de bedoeling is? Alle formulieren geven foutmeldingen bij het openen, dus het is wel makkelijk als we weten wat de bedoeling is!

:eek: geven ze allemaal foutmeldingen?? vreemd, bij mij doen ze het. Maar heb het probleem zelf al weten op te lossen. ik dacht gewoon te moeilijk.
 
Prima dat je het al hebt opgelost! :thumb:
Om toch nog op de foutmeldingen terug te komen: de formulieren geven in eerste instantie een Parameter probleem, daarmee aangevend dat bepaalde objecten verkeerd zijn benoemd/ontbreken, een een Opzoekfout.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Foutmelding.jpg
    Foutmelding.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan