• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

3 verschillende documenten 'voorleggen' aan moederdocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0676

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
12
Beste allemaal,

Ik zit met een vraag, waarmee ik met het antwoord hoop veel tijd te besparen. Ik houd een ledenlijst bij van een bepaalde organisatie waarvan er één moederdocument is met alle relevante gegevens. Nu krijg ik regelmatig van drie verschillende partijen een document aangeleverd met daarin hún huidige leden. Met deze documenten loop ik het moederdocument langs om te kijken of er wijzigingen zijn in bijv. een adres, of dat er mensen bij gekomen zijn of juist weg zijn gegaan. Het is geen optie om de drie losse documenten gewoon simpelweg achter elkaar te plakken om zo tot een nieuwe lijst te komen, want in het moederdocument staat ook nog veel informatie, die in de drie seperate lijsten niet staat.
Ik loop op dit moment de lijst nog met de hand na, maar de tijdsbesteding neemt steeds meer toe. Weet iemand een oplossing om elk van deze aangeleverde documenten 'voor te leggen' aan het moederdocument, zodat Excel de verschillen aangeeft (die ik dan al dan niet kan accepteren)?
Ik weet redelijk wat van computers, maar op het gebied van Excel ben ik een relatieve leek. Kan iemand me helpen met een oplossing?

Bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,

gast0676
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe je bestand er uit ziet, want je hebt helaas geen voorbeeld geplaatst. Wellicht kun je de lijsten vergelijken met het moederbestand d.m.v. voorwaardelijke opmaak.
Kijk eens bij deze link http://spreadsheetpage.com/index.php/tip/C18 en scroll naar de tip Comparing Two Lists With Conditional Formatting.

Groeten,

M.
 
Plaats een voorbeeldbestand.
Met VBA is dit simpel te regelen als ieder adres een uniek kenmerk heeft.
 
Bedenkt voor reacties, maar heb het toch maar met de hand opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan