32 bit app runnen op win 7 x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey,

Om op het netwerk van mn hogeschool te geraken heb ik een bepaalde app nodig. Spijtig genoeg zitten ze er met redelijk oude hardware waar enkel een 32 bit app voor is. Deze app loopt spijtig genoeg niet op een x64 os.

Op myn pc staat win 7 x64. Dat is dus een probleem. Nu heb ik er ook wel win 7 x86 bij gezet, waar ik zonder problemen via die app op internet kan, maar dat is redelijk insane omdat daarop maar 3.x gb van de 8gb ram die ik heb herkend word.

Is er dus een manier om een x86-only app op win 7 x64 te runnen?

Alvast bedankt :)

Cheers
BN
 
Misschien handig om te vermelden om welk programma het gaat?
 
ik dacht dat je die gewoon kon installeren in program files x86?
 
Misschien handig om te vermelden om welk programma het gaat?

Is niet relevant in dit geval. Er is geen x64 versie van, en er zyn geen andere apps waar het mee gaat. Anders had ik het echt wel vermeld :)

ik dacht dat je die gewoon kon installeren in program files x86?

Dat gaat bij de meeste apps, maar deze ondersteunt simpelweg geen 64 bit, dus gaat niet. Note dat het trouwens technisch nix uit maakt in welke dir je een app zet, die verschillende folders zyn er enkel voor organisatie redenen.

Cheers
BN
 
klopt, maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik dacht je over het algemeen wel 32 bit of 64bit os kon installeren, maar niet andersom...

als je programma enkel voor 32 bit is, heb je je eigen vraag al beantwoord, want die kan je dan ook niet runnen op 64 bit? zo niet zal ie niet 32 bit only zijn xD
 
32bits programma's worden inderdaad in een "Program files (x86)" geïnstalleerd indien je zelf geen ander pad aangeeft. 32bit kan gewoon op een 64bit systeem geïnstalleerd worden. Denk bijvoorbeeld maar aan de games waarvan echt het merendeel 32bit is.
 
Hey,

Ik begrijp heel goed dat ik 32 bits apps in de meeste gevallen op een 64bit os kan runnen, maar geen x64 apps op een x86 os. (Dat is de vraag dus ook niet :p)

Deze app wil echter om een of andere reden niet. Dus vraag ik my af of ik hem niet in een soort van compatibiliteit-mode ofzo iets in die aard kan draaien. Lijkt me dat er toch wel ergens iets moet bestaan dat dat toelaat :)

Cheers
BN
 
Ik heb een manier gevonden om dit met een virtual machine voor elkaar te krijgen, maar deze oplossing is ver van ideaal (kost teveel tijd, en systeem resources). Ben dus nog steeds op zoek naar een manier om een 32 bit omgeving succesvol te emuleren voor die ene app :)
 
Heb je dat met de xpmode gedaan van Windows 7 zelf of heb je een andere manier gebruikt?

En ja het kan wel degelijk uitmaken om welke app het gaat want stel je voor dat er iemand hier die dit meeleest langskomt en dezelfde app gebruikt en dezelfde moeite had met het oplossen maar wel werkend heeft gekregen. Daarnaast is het voor de helpers stukken prettiger zich te verdiepen als ze weten waar het over gaat
 
Het gaat over Cisco VPN client v5.0.05.0290.

Ik ben apart aan het onderzoeken of er alternatieve apps zijn, maar dat is een route gescheiden van de x64 issue, waar deze topic tenslotte over gaat.
 
Hey,

Dat zou je denken ja. Spijtig genoeg zit hogeschool gent met verouderde hardware, die die applicatie niet ondersteund. Ze zijn ook niet van plan in de nabije toekomst te vernieuwen, wegens een te grote kost.

Cheers
Jeroen De Dauw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan