aandachtstreepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
iedereen kent ze wel zinnen in de trant van: de man -die er onverzorgd uitzag- werd gearresteerd. Aandachtstreepjes in plaats van komma's.
ik gebruik die regelmatig. het probleem is dat ze soms niet bij de tussenzin blijven. dus dat het streepje als wees achterblijft bij de overgang naar een volgende regel.
hoe kan ik dit voorkomen? en hoe kan ik ervoor zorgen dat voor en achter een zelfde liggend streepje komt?
 
en hoe kan ik ervoor zorgen dat voor en achter een zelfde liggend streepje komt?
Is dat niet een kwestie van hetzelfde teken typen? :)
Je oorspronkelijke probleem (lost vermoedelijk gelijk het probleem van identieke tekens op) is dat je geen gewoon teken moet typen, maar een hard koppelteken. En die maak je met <Ctrl>+<Shift>+<->. In je voorbeeldtekst zit er geen spatie tussen koppelteken en tekst. Wil je dat wel, dan helpt deze truc niet want dan wordt het koppelteken alsnog als een eigen woord gezien dat dan op een eigen regel terecht kan komen. Je moet de spatie dan ook hard maken: (<Ctrl>+<Shift>+<->) + (<Ctrl>+<Shift>+<spatie>) ...tekst... (<Ctrl>+<Shift>+<spatie>) + (<Ctrl>+<Shift>+<->) dus.
 
pff ingewikkeld! maar het werkt wel. dank!

de 'koppeltekens" staan dus los van het woord. Typ je gewoon dan krijg je vooraan - en achteraan een lang koppelteken.
 
't Is effe een weet :). Ik gebruik harde koppeltekens en harde spaties zó vaak (kijk maar eens bij jezelf hoe vaak je ze eigenlijk nodig hebt, en hoe vaak je van erre moe maar op de <Enter> toets heb gedrukt om de tekst op de juiste plek te krijgen) dat het vanzelf een tweede natuur wordt.
Kan de vraag denk ik op <Opgelost>?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan