Aankoop game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarza

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
78
Hallo,

Ik zou graag wat tips willen krijgen over aanschaf van een nieuwe(2e hands) pc.
Budget voor deze systeem is ong 400 euro maybe. ( budget is maybe aanpasbaar, maar zit toch hieraan te denken )

Gezien de prijs zou ik waarschijnlijk voor een amd moeten gaan.
maar welke amd systeem is een beetje lekker om mee te gamen ( voor echt zware games draai ik mijn andere pc wel )
maar zoek er nog een budget gaming pc bij en zodoende het budget ook.

Coolermaster elite word waarschijnlijk het kastje gezien de prijs.
daarnaast moet ik hebben videokaart, moederbord, cpu, voeding, geheugen. Wat raden jullie mij aan?

Wat er met deze systeem een beetje gespeeld gaat worden zijn games als starcraft 2, diablo 3 en als mogelijk is nog wel iets zwaardere games.
voor een iets betere videokaart wil ik budget wel verhogen, maar niet met veel.

toegevoegd : een idee tot wat ik ong nodig heb is ook goed, zodat ik hem desnoods 2e hands kan vinden.


erg bedankt voor jullie tips alvast.
 
Laatst bewerkt:
Hallo en welkom op helpmij.nl
ik heb hier een optie voor je gevonden op marktplaats
klikerdeklik
deze pc kan ieder spel met gemak aan op hoge settings!
weet alleen niet welke windows er bij zit dit moet je even vragen via email.
 
Laatst bewerkt:
Hallo firestorm,

Thanks voor je tip, maar ben al tijdje lid hehe.
maar is die cpu niet een beetje oud momenteel ?

zelf had ik namelijk deze processor gevonden voor een koopje AMD FX-8120 Black Edition weet niet of die het waard is
tegenover dat andere, want anders bouw ik wel iets om deze cpu heen? graag hoor ik van u.
trouwens weet niet of die processors in de buurt komen van de i5 2500k of i7 2600k? zal vast wel niet :p
 
Is een prima CPU hoor, die phenom. Je zou die eventueel nog kunnen vervangen natuurlijk. De prijs van die PC op marktplaats is ook niet verkeerd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo firestorm,

Thanks voor je tip, maar ben al tijdje lid hehe.
maar is die cpu niet een beetje oud momenteel ?

zelf had ik namelijk deze processor gevonden voor een koopje AMD FX-8120 Black Edition weet niet of die het waard is
tegenover dat andere, want anders bouw ik wel iets om deze cpu heen? graag hoor ik van u.
trouwens weet niet of die processors in de buurt komen van de i5 2500k of i7 2600k? zal vast wel niet :p

als het gaat om het spelen van games dan is de phenom II x 4 sneller dan een Bulldozer cpu
verder heb je het budget niet voor een game pc die ook nog eens een FX-8000 processor heeft je moet namelijk ook nog een redelijk bedrag aan de videokaart spenderen
en geen enkele AMD processor komt op het moment in de buurt van een i5 2500k of i7 2600K

dit systeem is redelijk goedkoop voor wat het kan je zult ze voor deze spec's/prijs niet zo snel tegen komen
de pc is zeker 400 euro waard de HD6970 is nieuw nog ruim 300 euro waard
200 voor videokaart
50 voor processor
40 voor moederbord
20 euro voor geheugen
30 euro voor HDD
25 euro voor voeding
30 euro voor kast en dvd brander
zit volgens mij ook een degelijke cpu koeler dus 15 euro daar voor
 
Laatst bewerkt:
Een krachtige computer die geen moeite heeft met de nieuwste spellen. Naast gaming ook geschikt voor foto/video editing en alle andere taken die u kunt bedenken.
CPU: AMD Phenom II X4 970 Black, 3.50GHz, 6MB, AM3
GPU: Sapphire Radeon HD 6950, 2GB
Mem: 4GB + 4GB

Moederbord: ASRock M3A770DE, AM3, 770, 4xDDR3, 2xPCIe, ATX

HDD1: 465GB
HDD2: 149GB
DVD Lezer/schrijver

De videokaart kan vrij makkelijk een upgrade krijgen zodat ie overeen komt met de 6970 (zie google -> 6950 to 6970)

Kan ik voor 350,- krijgen.
Welke van deze 2 systemen raden jullie dan aan?
 
AMD heeft die unlock volgens mij al een tijdje terug geblokkeerd of het nog mogelijk is om een HD6950 te flashen naar een HD6970 is een vraag...

als je em voor 350 euro kan krijgen doen :)
 
Dus je raadt deze aan in plaats van die
andere? Ook als de unlock niet meer mogelijk is?
Weet trouwens dat op de nieuwere versies de unlock
er destijds afgehaald was.

Maar ik koop degene van welk je zegt die ik
moet halen. Deze of die andere?
 
tjah als je em kan unlocken en voor die prijs kan krijgen doen
verschil tussen de twee videokaarten is niet zo groot games zoals BF3 zul je alsnog op high kunnen spelen alleen dan iets mindere frames
de phenom II x4 970 processor is het zelfde alleen standaard hoger geklokked dus daar hoef je niet echt op te letten

de een is iets goedkoper dan de ander, ze zijn allebei voor de prijs goede keuzes
 
Laatst bewerkt:
Terugkomend op je eerdere bericht.
Gaf je aan dat er een 6970 inzit wat nog
300 euro waard is, maar dat moet een 6790
zijn wat beduinend minder waard is.
 
tjoh zie het nu pas ja
dan is jou keuze het beste
nee dan is de pc die ik je aan had geboden te duur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan