Aankoop nieuwe voeding en moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koffiewafel

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Berichten
171
Beste leden/moderatoren,

Ik wil graag een overkill pc hebben en mijn moederbord kan beter al zeg ik het zelf, het is een MSI Z87-G41 en ik wil onder andere een moederbord met meer aansluitingen, aangezien deze er maar 3 heeft. Ik wil ook graag een 1K watt voeding, ik heb nu 600W. Maakt het in principe uit of ik een 1K voeding ga gebruiken? Of gaat de performance erop achteruit? Als het geen verschil maakt, dan ga ik wel een 1K voeding scoren. Zou graag een technische beredenering willen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik.
Mocht het qua performance niet uitmaken zit ik te denken aan de Corsair RM1000. Bij een nieuw moederbord dacht ik aan de ASUS Z-97 DELUXE.

Andere specs: Fractile Design R4, i7 4770L, 32GB RAM, R9 290x.

Gaat dit trouwens ook passen in de pc?

Alvast hartelijk bedankt,

Koffiewafel
 
Zal wel geld teveel hebben?
Waar loop je dan nu tegen aan?
Waarom zo'n zware voeding? problemen met die 600W dan?
En met een fan controller kun je ook meerdere fans aansturen.
Passen? ATX is alles en dat past wel in een medium tower.
Niets wordt er sneller van, overigens.
 
Zoals ik zei het is puur voor overkill, maar is die 1K watt voeding efficienter voor dit soort hardware of 600W?
 
Maakt niet uit, als de voeding het niet trekt schakelt de beveiliging in en valt de voeding uit ter bescherming, het heeft niets met effectiviteit te maken.
 
Oh ik meende dat voedingen het efficienst waren op 50% wattage, maar als dat verder weinig uitmaakt..
 
Welke RAM-modules had je in gedachten voor een probleemloze werking?
 
Mijn 4 sloten aan RAM zijn al vol, wil hem niet als server gaan gebruiken.
 
Voeding is inderdaad veel minder efficiënt voor de hardware die jij er aan wil hangen.... Maargoed, dat wist je al.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan