aanschaf nieuwe psu

Status
Niet open voor verdere reacties.

headlight

Banned
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
472
ik ga zeer binnenkort een hd7970 verwelkomen in mijn pc, maar ik heb het vermoedden dat mijn 400w recom voeding dit niet leuk gaat vinden.

ik wil een 600w voeding, 500 moet voldoende zijn voor wat ik heb:

2120
8gb
256gb ssd
hd7970 (straks)
2x dvd brander
3x fan en zalman zm mfc2
asus xonar d2/pm (straks)
ccfl balk
paar leds

maar omdat mijn set up nog al eens wisseld wil ik wat ruimte houden qua watttage.

nou hoor ik sommige al bijna denken: ''wat is het probleem? er zijn ruim 140 voedingen in die classe te krijgen''
maar mijn pc is nogal gericht op stilte. ik heb in het verleden een corsair cx psu gehad, en die was dus niet stil.

ik kan dus maar niet beslissen wat ik ga kopen; wat is nu echt stil en betrouwbaar? en als t even kan onder de 100 euro.

ik heb niet echt voorkeuren, behalve dus erg stil, betrouwbaar en liever geen corsair
 
Hoi,

Een ding is zeker is stil behoort tot de betere merken deze misschien alleen net even te duur maar ik zou het er voor over hebben.
 
Hoi,

Zal ik doof zijn want zie mij systeem en ik moet 3 keer luisteren of hij aan is en ja je gaat qua vermogen wat inleveren dacht gelezen te hebben dat je nog wel is wisselt qua configuratie maar blijf van mening dat de seasonic beter is
 
oke bedankt, ik denk dat ik inderdaad me eens ga verdiepen in de seasonic.

maar watt blijft even een twijfel gevalletje. ik heb ongeveer 500 nodig gok ik, 600 zou dan toch ruim extra zijn? of is inde toekomst die 700w echt nodig? (bijv. als ik een andere cpu of mobo neem?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dat kan ik niet beoordelen je zou ook kunnen kiezen voor sli of crossfire en dan is 600 watt krap :D
 
Een 600W Seasonic voeding (of een andere A-merk) kan met gemak elke enkele videokaart voeden en ook nog eens veel SLI/Crossfire opstellingen. 2 x een HD7970 wordt hem net niet, maar dan heb je het ook wel over een erg energiehongerige kaart. 2 x een GTX980 zal bijvoorbeeld wel weer gaan.
 
@Kipje,

Maar aangezien je dit vooraf niet kan weten zou het beter zijn om wat meer ruimte te houden denk ik.
 
Oke bedankt ik heb besloten 650w te kiezen.

Echter zit ik met 2 vraagjes:

Ik las dat seasonic vaak/veel last had/heeft van coil wine? Is dit zo? En sturen ze dan een nieuwe?

En ik kan moeilijk kiezen tussen de g650 en de x650, is de x die 30 euro echt waard?
 
Hoi,

Ik denk dat je met alle merken wel een risico loopt en ik zou dit even aan de winkel vragen mocht het optreden dat je hem mag ruilen. En ik geloof dat ik die 30 euro in mijn zak hield zo te zien betaal je die voor de active pfc en weet niet wat daar de meerwaarde van is. hier in ieder geval geen last van coil wine.
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt, na wat overlg met anderen heb ik het volgende besloten;

als mijn recom 400w het niet trekt (ik hoop dattie beveiligd is, en niet gewoon ontploft :shocked: ) dan haal ik een g650.

bedankt voor de hulp
 
Recom is volgens mij geen a-merk dus ga er maar van uit dat die beveiliging er niet is.
 
na wat overleg en zoeken besloten een cm gm650 te halen.

alleen bleek deze niet op voorraad dus heb ik na wat wikken en wegen corsair een tweede kans gegeven en een cx600m aangeschaft.

totdusver bevalt de voeding goed, corsair staat weer in mijn lijst vertrouwde merken:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan