• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal jaren berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooltje

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
28
Hallo allemaal,

In de bijgevoegde file heb ik wat voorbeeld salarisgegevens gezet. Ik zou graag willen uitrekenen hoeveel jaren ik er over doe om van mijn huidig jaarsalaris en bonus naar mijn midpoint en maximale bonus te komen. Dit op uitgerekend met een salarisgroei bij 1%, 1,5%, 2%, 2,5% en 3%. Daarbij komt wel dat van de volledige salarisgroei er 50% naar het salaris gaat en 50% naar de bonus. Dit alles rekening houdende met een inflatie van 1%.

Kan mij iemand hierbij helpen?

Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik deze graag.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Roland
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
kun je ook aangeven waar de inflatie allemaal invloed op heeft.
wat is midpoint salarisschaal?

je schrijft:
Daarbij komt wel dat van de volledige salarisgroei er 50% naar het salaris gaat en 50% naar de bonus.
wat bedoel je daar mee? graag een getallenvoorbeeld.

het eerste jaar heb je alleen je jaar salaris en je bonus. 10000 en 1000
het tweede jaar: heb je 1% meer gekregen dus 10100 en 1010 en gaat hier dan de inflatie weer af?
en verder met rente over rente...

klopt dit?
 
Hallo Sylvester Ponten

De inflatie heeft alleen invloed op de midpoint.
De midpoint van de salarisschaal is de 100% binnen de salarisschaal. Deze kan maximaal 120% bedragen.

Het eerste jaar is correct.
Het tweede jaar wordt de 1% voor 50% verdeeld over het salaris en 50% over de bonus: In dit voorbeeld zou het salaris 10.050 worden en de bonus 1050. Daarna klopt het dat het met rente over rente verder gaat. Bij het bereiken van de maximale bonus zal de gehele salarisverhoging naar het salaris gaan.

Met vriendelijke groet,
Roland
 
Laatst bewerkt:
dus zo als je het uitlegt heb je niet 1% maar slechts een 1/2% verhoging
De inflatie heeft alleen invloed op de midpoint.
De midpoint van de salarisschaal is de 100% binnen de salarisschaal. Deze kan maximaal 120% bedragen.
hier snap ik niets van.graag een betallen voorbeeld.
 
De salarisschaal heeft bijvoorbeeld een bandbreedte van 10.000 tot 20.000. De midpoint is in deze 15.000 (zoals in mijn voorbeeld).
De bonus blijft vast op 2.500 staan.

Salaris jaar 2: 10.050
Bonus jaar 2: 1.050
Op basis van een salarisgroei van 1% waarbij de 1% een opsplitsing krijgt van 0,5% naar het salaris en 50% naar de bonus aangezien de maximale bonus nog niet is behaald.

Salaris jaar 3: 10.100,25
Bonus jaar 3: 1.100,25

Dit gaat zo door totdat over x jaren de bonus van 2.500 is bereikt. Dan gaat de volledige 1% salarisgroei naar het salaris.
 
misschien lijkt dit er op: (er is nog niets met de inflatie gedaan)
 

Bijlagen

  • salarisvoorbeeld 3.xlsx
    69,5 KB · Weergaven: 35
met deze blijft de bonus op 2500 hangen: en gaat hij niet naar 0
 

Bijlagen

  • salarisvoorbeeld 4.xlsx
    69,2 KB · Weergaven: 37
Hallo Sylvester Ponten,

Super!
Dit is precies wat ik nodig heb.

Met vriendelijke groet,
Roland
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan