• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal kolommen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VJ12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2015
Berichten
4
Hallo,

Kan iemand mij helpen? ik wil graag in een gedeeld document
een paar kolommen (aaneengesloten) beveiligen en overige kolommen op hetzelfde werkblad niet.


werkblad beveiligen is niet zo lastig, maar enkel een paar kolommen op een gedeeld document lukt met niet...:shocked:
 
Graag als kan reactie op mijn vraag over kolommen beveiligen (niet gehele document)

Alvast bedankt!!
 
VJ12, je vraag heeft de status "opgelost"!

Wil je echt hele kolommen (van > 1.000.000 rijen per kolom) beveiligen?
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Beveiligdbereik.xlsx
    25 KB · Weergaven: 55
office versie 2003 Excel

is mogelijk de versie Office 2003 van Excel te oud? dat het daarom niet lukt volgens bijlage Haije?
 
VJ12,

standaard saan alle cellen in Excel op "Geblokkeerd".
Het vinkje dat dat aangeeft kun je weghalen door een bereik te selecteen en daarna op Ctrl + 1 te drukken.
Kies het tabblad "Bescherming" en verwijder het vinkje dat voor "Geblokkeerd" staat. Door deze actie zorg je ervoor dat een cel ook gewijzigd kan woden als je een heel tabblad beveiligd.

In Excel 2003 heb je nog geen lint, maar mbv Ctrl + 1 kun je zowel in Excel 2003 als in 2007 en 2010 de blokkade opheffen of instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan