• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal kolommen tegelijk converteren afhankelijk van waarde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan01

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2020
Berichten
29
Hallo Allen,

Waarschijnlijk voor vele een makkelijke vraag, maar ik kom er niet uit.

Voor ons bedrijf houden we het verbruik en de inkoop van bepaalde middelen bij. Dit doen we in een Excel bestand, waarin we dus oa aangeven 'hoeveel' we van een middel gebruiken. Dit wordt, afhankelijk van het middel, opgeschreven in ml./ltrs./kg./gr./st. Dit zodat het gemakkelijk invullen is voor onze medewerkers.

Wij zouden echter graag zien dat het 'totaal blad' enkel ltrs./st./kg. aangeeft. De middelen die in ml./gr. ingevuld worden, moeten dus omgerekend worden naar ltrs./kg. Het is echter een invul formulier voor 4 verschillende afdelingen, waarbij elk het verbruik/de inkoop opschrijft onder de kolom die bij de afdeling hoort. Op het totaal blad worden deze 4 afdelingen wel als één opgeschreven.

Nu lukt het wel met een aantal tussen stappen:
1. de 4 kolommen bij elkaar optellen (in de waarde die gebruikt wordt)
2. vert. zoeken (naar de kolom waar ml./kg. etc. staat aangegeven) en indien ml./gr. dan 1000 invullen in kolom.
3. kolom 1(hierboven) delen door kolom 2(hierboven).

Enkel ik vraag me af of het ook makkelijker kan.. Zodat ik mar 1 kolom nodig heb ipv 3.

Iemand een idee?

Zie bijlage voor voorbeeld bestand.
 

Bijlagen

  • 20201109 Voorraad voorbeeld.xlsx
    32,8 KB · Weergaven: 23
in T7
Code:
=SUM(Tabel4[@[1]:[4]])/VLOOKUP([@Eenheid];Blad4!$A$10:$B$14;2;0)

Dus de som gelijk delen door de waarde die bij de gevonden eenheid hoort.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan