• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

franske1988

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
17
Beste,

Ik heb weer eens uitdaging waar ik nog niet uitkom. Het gaat om het volgende: (zie bijgevoegde sheet)


Ik zou graag willen dat in cel C19 het aantal komt te staan van de selectie M4:M15 met daarin alleen de nummers 1,2,3 dus wanneer er 0 staat deze niet word meegeteld.

als kers op de slagroom zou ik ook graag willen dat dit alleen berekend word wanneer de uitslag in kolom K bekend is.. dus wanneer K5 nul is zou ik ook graag zien dat er ook 0 staat in C19

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk,

Groetjes,

Frans

Bekijk bijlage Hoevaak 1 2 3.xlsx
 
In C19 staat de inzet. Moet deze overschreven worden?

=AANTAL.ALS(M4:M15;">0")
 
VenA
In C19 staat de inzet. Moet deze overschreven worden?

=AANTAL.ALS(M4:M15;">0")

De inzet is standaard 1 euro,, wanneer ze een wedstrijd voorspellen zetten ze dus 1 euro in.. dus wanneer er 4 hokjes voorzien zijn van een 1 2 of 3 hebben ze dus 4 euro ingezet,, wanneer er een 0 tussen staat doen ze dus niet mee aan de voorspelling en zetten ze dus geen geld in.. bij alleen maar 0'en is de inzet ook 0

jou formule klopt.. nu nog wanneer K 0 is dat de inzet ook 0 is
 
Bedankt!! door jullie hulp is het me gelukt om tot deze formule te komen wat precies doet wat ik wil

=ALS($K4=0;0;AANTAL.ALS(M$4;">0"))+ALS($K7=0;0;AANTAL.ALS(M$7;">0"))+ALS($K10=0;0;AANTAL.ALS(M$10;">0"))+ALS($K113=0;0;AANTAL.ALS(M$13;">0"))

bedankt!! en morgen wellicht weer een vraag ;)
 
franske,
in plaats van K13 schrijf je K113.
Maar heel die lange optelling van jou kan vervangen worden door:
Code:
=AANTAL(ALS(K4:K15>0;ALS(M4:M15>0;M4:M15)))
Let op: invoeren via Ctrl-Shift-Enter, anders kun je onjuiste uitkomsten krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Vermijd samengevoegde cellen. Je kan ook de rijhoogte aanpassen met hetzelfde resultaat.
Zonder matrix formule werkt deze ook.
PHP:
=als(k5=0;0;aantal.als(m4:m15;">0"))
Maar moet je het bereik telkens aanpassen om als je naar beneden kopieert.
Deze kan je gebruiken om door te kopiëren naar beneden
PHP:
=ALS(K$4=0;0;AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(4;RIJ()+2;2)&":"&ADRES(7;RIJ()+2;2));">0"))
 

Bijlagen

  • Kopie van Hoevaak 1 2 3.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 22
@Plongske,
ik denk dat je de vraag verkeeerd begrepen hebt (maar ik kan mis zijn natuurlijk).
Als ik het goed begrijp mogen de aantallen in de kolommen M t/m U alleen geteld worden als de cel in de overeenkomstige K-kolom niet gelijk is aan 0. In het bestand bij je bericht #7 is in de K-kolom maar 1 waarde positief, dus moet de uitkomst in C11 t/m C19 in elke cel 1 zijn (denk ik).
Aangezien het de vragensteller kennelijk niet meer interesseert, bemoei ik me nu verder niet meer met deze vraag.
 
@ Zapatr
Ha ja zie het nu ook:eek:
Dan maar met deze.
PHP:
=AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(4;RIJ()+2;2)&":"&ADRES(3+AANTAL.ALS($K$4:$K$7;">0");RIJ()+2;2));">0")
 

Bijlagen

  • Kopie van Hoevaak 1 2 3 vernieuwd.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 28
@ Zapatr
Ha ja zie het nu ook:eek:
Dan maar met deze.
PHP:
=AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(4;RIJ()+2;2)&":"&ADRES(3+AANTAL.ALS($K$4:$K$7;">0");RIJ()+2;2));">0")

Als ik alles in 0 zet in K krijg ik bij inzet C11 toch 2 euro te staan. dit dient dan 0 te zijn,,

ik heb de juiste formule gevonden, dank voor het meedenken!!
 
Voor de volledigheid.
PHP:
=ALS($K$4=0;0;AANTAL.ALS(INDIRECT(ADRES(4;RIJ()+2;2)&":"&ADRES(3+AANTAL.ALS($K$4:$K$7;">0");RIJ()+2;2));">0"))
nu klopt het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan