• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AANTALLEN.ALS verminderen met dubbele waarden in bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Welies

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
128
Hallo,

In bijgevoegd bestand dien ik een overzicht per maand te maken per type order. Dit werkt prima met AANTALLEN.ALS echter zitten er ook dubbele waarden in het bereik. Deze dienen verminderd te worden op de uitkomst van de formule. En dat krijg ik nu net niet voor elkaar.

Alvast dank voor de tips.

VincentBekijk bijlage test_ft.xls
 
Zoek dubbele orders

Vincent,

Ik heb in je bestand een kolom toegevoegd waarbij zichtbaar is welke orders dubbel genoemd staan.
Wel even een waarschuwing er zijn dubbele ordernummers die naar twee leveranciers gaan A1A gaat naar leverancier 1 en 2.

Veel Succes

Bekijk bijlage HelpMijZoekDubbel.xls
 
Er zitten volgens mij geen 2 rijen in de gelijk zijn.

Kolommen A:F bevatten 19 artikelen.
De som van artikelen van cellen J13:L16 is ook 19

Dus wat is er dubbel of wat (welke rijen) zou(den) niet meegerekend moeten worden?
 
@Willem: Dat klopt, maar in kolom F staan een aantal dubbele die hietr nog vanaf gehaald moeten worden (A1A en A2B komen beide 2x voor, wat betekend dat het totaal in K3:M6 dus op 17 ipv. 19 zou moeten brengen).
 
Code:
A1A en A2B komen beide 2x voor

A2B komt volgens mij 3 keer voor.
En waarom moeten de andere dubbelen niet mee geteld worden want volgens mij telling zijn er 9 unieke waarden in kolom F.

Ik snap de logica dus niet (dat zal dan wel aan mij liggen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan