Absoluut eindsysteem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
214
Ok ik begin nu helemaal overnieuw met mijn nieuwe system eerst wat info over het systeem:

Wat wil ik ermee: 90% gamen / 10% schoolwerk. (games als GTA 4 Cod 4,5 en toekomstige cod 6

Stilte: Niet echt belangrijk maar ook niet te hard.
Budget:700 euro max 750.
Assemblage: hoeft niet ik heb de kennis daar wel voor en anders helpen men vrienden wel.
OS: Hoeft oook niet heb wel wat liggen( Windows XP pro SP3)
Monitor/ boxjes/ toetsenbord/muis : hoeft ook allemaal niet heb ik al liggen.

Overklokken: Doe ik niet aan als alles goed functioneert.


Dus ik hoef alleen maar geld uit te geven aan mijn systeem en omliggende dingen hoeft dus niet.

Dit is wat mijn richtlijn nu ong. is:

Moederbord: Asus m4a79xtd evo(wel graag moederbord voor crossfire zodat ik beter uitkom dan 1 sterke videokaart in de toekomst).

Processor: AMD Phenom II x3 720 Black Edition.
Voeding: OCZ modXstream pro 70 watt (hoop dat het later genoeg is voor misschien een 5850 of 5870.)

Kast: gewoon een goedkope Coolermaster elite 334 past genoeg in en qua koeling ook goed dus daar kan ik flink mee besparen.

Werkgeheugen DDR3 weet nog niet wat voor en welke frequentie.(niet al te duur).

Cd-dvd drive: Simpel samsung ding (wel een sata)!
Harde schijf: denk eerst niet al te groot Samsung spinpoint F1 7200rpm 500GB.

Videokaart ben ik nog niet uit, ik denk een 4870 eerst en later upgrade naar 4890 of 5850 of 5870. zowiezo ATI.


vlgens mij was dit het wel adviseer me verder maar!:)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wou dit systeem voorstellen:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/12738

Iets anders dan jij in gedachten had. Met de nieuwe i5 kun je sneller gamen / multitasken.
De HD4890 is natuurlijk een beauty van een videokaart
Ik heb voor de harde schijf een 750GB gedaan, omdat de prijzen niet veel schelen, en dit een 32MB buffer heeft :)

De voeding: wil je in de toekomst ook nog een 4890 erbij in gooien? dit heeft namelijk erg veel invloed op de voeding!

Ik zal nog even opzoeken welk moederbord het beste bij de i5 past. Aangezien ze net allemaal nieuw zijn is het nog even wennen voor mij (en voor de rest;))

EDIT: volgens sommige mensen is de MSI moederbord GD65 beter als je niet overclockt.de gigabyte is beter voor overclocken: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/77584
 
Laatst bewerkt:
we zijn het ook nooit helemaal eens marsmannetje :p

maar jij bent vast beter geörienteerd als mij in de wereld van de P55 moederborden. Is het waar dat de gigabyte beter is in OC, en voor defaultinstellingen de MSI (misschien asus nog) beter is?

En heb je bewust voor 700 watt gekozen voor de 4890? (later misschien de nieuwe 5 serie?) bedenk trouwens wel dat de nieuwe 5 serie wel 300 euro gaat kosten!
 
Ik ben zwaarder gegaan voor een toekomstige HD5850 CF setup. Dat moet denk ik wel mogelijk zijn. Immers is 700W genoeg voor 2 HD4890's en een HD5870 is zuiniger dan een HD4890. Leg ik het zo goed uit?

Voor een HD4890 kan het natuurlijk veel lichter.

Moederbord: ik heb gekozen voor een CF/SLI bord. Ik heb me nog niet zo in overclocken van deze processor verdiept.

lees ook:
http://tweakers.net/productreview/13854/gigabyte-ga-p55-ud4.html

Verder zijn we het redelijk met elkaar eens. Er bestaat geen waarheid. Het is altijd een kwestie van keuzes maken. Ik maak weer andere keuzes als jij :)
 
ah op die manier ;) klopt allemaal wel hoor wat je zegt, alleen jammer dat die moederborden nog niet zo vergeleken zijn. Maar die 1e fps..

achja.. de keuzes liggen gelukkig heel dicht bij elkaar, wel grappig om te zien welke merken de voorkeur hebben bij verschillende mensen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan