Acces 2007 Database Zoekfuncties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees de topic eens na... je stelt een vraag; ik snap die niet, en stel tegenvragen. Vervolgens geef je daar antwoord op, en ik geef dan een tip om het anders te doen, zodat je een goede oplossing hebt voor je vraag.
Vervolgens begin jij om 13:12 met zeuren! En start je zelf de discussie op. En dat moet je bij mij inderdaad niet doen, want ik hap wel...
 
lees eens de antwoorden van de andere mensen na die in deze topics zaten, kort maar krachtig, geen gezeik over hoe ik het PERSE anders moet doen. gewoon goede antwoorden. en anders goede korte vragen. dat zoek ik geen 5 keer horen dat ik het anders aan moet pakken en hele uitleg erbij waarom dan wel, dat is bull en dat snap je zelf ook wel hoop ik
 
Heb ik gedaan.... Paul heeft ook geen pasklaar antwoord gegeven, maar net als ik een aantal vragen gesteld. De reden dat er geen pasklaar antwoord komt, is omdat je op de verkeerde manier bezig bent. En ik ben koppig genoeg om daar over door te blijven zeuren, dat klopt. Ik steek ook nooit tijd in het aanrijken van verkeerde oplossingen, want daar ben je uiteindelijk ook helemaal niet mee geholpen. Je wekt zeer succesvol de indruk dat je nog niet al teveel van Access afweet, en dat is uiteraard geen enkel probleem; ik weet zelf echt nog wel hoe ik in het begin heb lopen modderen. Juist vanuit die ervaring geef ik dan ook de tips waar je wèl wat aan hebt...
Aan jou om die op te pakken of niet! Bedenk wel, dat jij degene bent die straks met een verkeerd opgezette database zit, niet ik!
 
Ik ben degene met de vraag, ik heb mijn ideeen al uitgedacht, waarom wil jij dan perse dat ik iets anders doe?
WHY want ik heb mijn idee allang klaar, en na 5 keer nee zeggen heb je nog niet door dat ik niet een keuze lijst wil maar een mooi balkje.
je hoort MIJ te helpen, niet jou ego

Mijn database is nog niet klaar met opzetten, dat moet ik allemaal zelf gaan doen. ik zorg ervoor dat ik de database helemaal klaar maak zodat ook anderen hem kunnen gebruiken met handleiding en al.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer je ook te helpen, maar niet met de verkeerde oplossingen... En dan helpt een handleiding echt niet. En aangezien jij (kan je ook niet helpen, als je de kennis niet hebt houdt het op) niet weet hoe je het goed moet aanpakken, stuur ik je de goede kant op. En ja, ik weiger om aan een oplossing te helpen die niet deugt. Lijkt mij logisch....
 
omdat jij die oplossing beter vind en ik een HEKEL heb aan keuze lijsten, ga ik mijn databse op mijn eigen manier inrichting, niet op jou manier, ik kwam hier niet voor een lecture over hoe een noob ik wel niet ben, dat weet ik al, ik zoek OPLOSSINGEN geen wijsneuzen
dus ga je me helpen? dit is het eerste forum die ik goed genoeg vond om mijn vraag bij neer te leggen, hoop dat je niet doorgaat met JOU mening, maar mij helpt
 
Lyricalheart,

we proberen hier gratis en belangeloos anderen te helpen.
Jammer dat je het nodig vind om ongefundeerd redelijk onbeschoft te reageren op de manier zoals jij doet.

Ik zou zeggen, doe eerst eens wat aan je attitude.
Zoek anders ergens anders hulp, verwacht echter niet dat je met je huidige attitude veel hulp zult krijgen.

Suc6 ermee,

Tardis
 
jij bent de "redacteur" dus hoor je mensen te helpen geen ongewenste ideeen op te dringen
 
Ik ben redacteur, omdat ik artikelen schrijf voor de nieuwsbrief. Daarin leg ik uit hoe je op een goede manier een database maakt. Juist in mijn positie is het logisch dat ik geen verkeerde oplossingen geef. Dus nee, ik help je niet met een 'oplossing', want jouw probleem los je niet op deze manier op. Jouw probleem bestaat namelijk niet als je de juiste tools gebruikt. Als ik een muurtje wil witten, pak ik niet een tandenborstel, maar een witkwast.
Jouw probleem los je niet op met een los tekstvak en een knop, maar met een keuzelijst. Live with it!
@Tardis:
Bedankt voor de morele steun :)
 
Oh ja, en nog iets: je moet als db ontwerper wel een ongelooflijk groot ego hebben om je eigen belang (ik heb een hekel aan keuzelijsten) te laten prevaleren boven gebruikersgemak voor de uiteindelijke gebruikers. Want geloof me: een gebruiker heeft 100 maal liever een keuzelijst waarin hij de juiste optie kan kiezen zonder een fout te maken, dan een tekstvak waarin hij de meest rare dingen kan typen, vervolgens op een knop moet klikken om er achter te komen dat de onzintekst inderdaad niet gevonden wordt, en hij weer overnieuw kan beginnen in het tekstvak....
Maar uiteraard heb je een enquete onder alle gebruikers gehouden, en blijkt 100% van de aanstaande gebruikers inderdaad een gruwelijke hekel aan keuzelijsten te hebben! Lucky you!
Jouw instelling is prima voor databases die je voor eigen gebruik maakt, maar zodra je iets bouwt waar andere mensen mee gaan werken, dan is dat het uitgangspunt voor de db, niet je eigen persoonlijke windmolens.
 
Gelukkig ben ik geen DB ontwerper maar een student die een product maakt die achteraf aangepast kan worden door volgende beheerder.
IK maak dit product dan maak ik het naar mijn smaak, aanpassen kan altijd als er opmerkingen zijn. Maar zolang niemand hier er interesse in toont is en blijft het mijn product, en zal ie dus worden zoals ik het wil. ow jah en jij bent een aars. je verdient de term "redacteur" simpelweg niet aangezien je een ego tripper bent
grow up
 
Daarmee heb je mijn hulp uiteraard getermineerd.... Wie van ons de egotripper lijkt mij ook duidelijk. Je maakt een db voor een bepaalde gebruikersgroep. Daarmee ben je (al dan niet tijdelijk) een db bouwer. Dat jij bereid bent om jouw (als je zo doorgaat) troep op het bordje van de volgende beheerder te leggen, zegt denk ik al meer dan genoeg. Ik denk ook niet dat je nog veel hulp gaat krijgen als je zo doorgaat. Van mij in ieder geval niet meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan