Access Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Goedendag. In een formulier heb ik een keuzelijst met invoervak. Onderliggend aan de keuzelijst (og-Bedrijf) is de query "Query rapportage opdrachtgevers" . De namen van de bedrijven (og-Bedrijf) c.q. records komen in de query meerdere keren voor. Ik wil de namen in de keuzelijst ontdubbelen en heb daarvoor de Rijbron van de keuzelijst aangepast in:
Code:
SELECT DISTINCT [og_Bedrijf] FROM [query rapportage opdrachtgevers]
Ik had verwacht dat hierna de bedrijfsnamen nog slechts éénmaal in de keuzelijst voorkomen, maar helaas.
Wat doe ik niet goed en wat mist er? Alvast bedankt voor het meedenken.

Met blijven zoeken is het opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken baseer je een keuzelijst op een tabel/query waarin unieke records zitten. In jouw geval zou dat dan de tabel tBedrijven (ik geef het beestje maar een naam) kunnen/moeten zijn. Wil je in de keuzelijst alleen bedrijven zien die opdrachten hebben geplaatst, dan zet je de tabel tOpdrachten ook in die query. Vervolgens maak je hem DISTINCT, en dan zou je dus unieke bedrijfsnamen moeten zien.
 
Als je het distinct predikaat gebruikt op een query met slechts één veld moet je een unieke lijst met de gevraagde veldgegevens krijgen, ongeacht de onderliggende query. Kan het zijn dat er verschillen in de resulterende bedrijfsnamen zitten, zoals een extra spatie of zo?
 
Dank allemaal. Ik heb inderdaad een query gemaakt met één veld. Op één of andere manier was het niet goed gegaan, maar na puzzelen is het toch goed gekomen. Alles keurig netjes ontdubbeld. Het is de reden waarom ik mijn vraag vroegtijdig als opgelost hebt aangemerkt.
Het uiteindelijke resultaat blijft voor de Rijbron :
Code:
SELECT DISTINCT [og_Bedrijf] FROM [query rapportage opdrachtgevers]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan