Access rijbron verkeerde waarde zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carloj

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Berichten
115
Ik ben bezig met een access database. Nu moet hierin de optie zijn van de status van een project.
Nu heb ik mijn tabel bij rijbron de volgende gegevens ingegeven:
"Not started";"In progress";"Completed";"Deferred";"To Wait"

Als ik op mijn form nu Compeleted invoer geeft die bij de tabel de waarde Deferred. En als ik dan op het pijltje klik voor dropdown menu staat er alleen Not started en Deferred in.

Iemand een idee hoe ik gewoon de 5 keuzes krijg in mijn tabel ?
 
Ik heb geen idee wat je precies gedaan hebt, en waarom de keuzelijst de ingevoerde waarden niet laat zien. Je hebt neem ik aan de optie <Lijst met waarden> gebruikt? Kun je de complete regel die bij Rijbron staat posten?
 
access1.png
Dit is mijn tabel gegevens van status

access2.png
Dit laat hij als keuzes zien in de tabel zelf

access3.png
Dit laat die zien in mijn tabel in een form

access4.png
En dit laat die zien op mijn invul form.


access5.png
En dit is trouwens nog mijn gegevens van de tabel in het form
 
Laatst bewerkt:
Ik had (gelukkig) aan één plaatje al genoeg (de eerste namelijk). Je hebt de rijbron prima ingesteld, maar een foutje gemaakt bij de regel <Aantal kolommen>. Daar heb je 2 getypt. Resultaat daarvan: je ziet de 1e, 3e en 5e optie uit de keuzelijst en de rest niet. Als je van <Aantal kolommen> een 1 maakt is je probleem opgelost. Of je moet overal een waarde bijzetten, dan krijg je iets als:
Code:
"1";"Not started";"2";"In progress";"3";"Completed";"4";"Deferred";"5";"To Wait"
Als je nu de Kolombreedten instelt op 0cm;3cm dan heb je ook het gewenste resultaat. Al slaat Access nu niet de tekst op, maar de getallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan