• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achtergrond kleur door middel van bepaalde selectie over veel regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playboyzalm

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2016
Berichten
8
Hallo Allemaal,

Ik gebruik een rooster voor ons werk, dit ging in excel 2010 goed, alleen sinds kort zijn we overgestapt op excel 2013 en als ik
dan iemand inrooster en ik ga naar de volgende cel dan is hij een 30 seconden aan het laden voordat ik de volgende cel kan invullen.

Dit duurt veel te lang. Nu heb ik gezien dat degene die het ooit heeft gemaakt een opmaak heeft gebruikt waarbij er nu wel 100 regels staan bij opmaak.

Om een voorbeeld te geven heb ik een klein opzetje gemaakt van 1 week, zoals wij deze gebruiken.
Het gaat erom dat de rest van de weken en andere jaren hier ook nog bijkomen.
Waardoor de opmaak erg groot wordt op die manier en het uiteindelijk traag werkt.

Graag zou ik willen weten of er een andere oplossing voor is, kan zijn vba of formule.

Ik heb aan de rechterkant aangegeven wat iemand kan zijn en welke kleur dat dan moet krijgen.
Als ik onder de namen in de week de tekst van de rechter kolom invul dan moet hij die kleur er automatisch bijgeven.

Nu heb ik in de opmaak gekozen voor al die kolommen, maar kan bedenken dat hij iedere kolom elke veld afgaat wat uiteindelijk veel rekenkracht zou gaan kosten.
Ik hoop dat iemand mij hierbij wil en kan helpen.
Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Rooster.xlsx
 
Vervang het bereik eens door
Code:
=INDIRECT("$A$3:$S"&AANTALARG($A$1:$A$1000)+1)
 
Vervang het bereik eens door
Code:
=INDIRECT("$A$3:$S"&AANTALARG($A$1:$A$1000)+1)

Hallo Rob,

Dank je wel voor je reactie.
Het is hierdoor gelukt, ik heb hem wel iets aangepast naar =$A:$S, dit lijkt ook goed te werken.

Groet,

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan