• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

actieve rij kopiëren naar eerste lege regel ander wekblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers,

Dankzij Cobbe in dit bestand de lettergrootte van de actieve rij automatisch kunnen aanpassen.

Nu zou ik nog graag door op de opdrachtknop te drukken de actieve rij van het werkblad controle willen kopiëren naar de eerst volgende lege regel,
vanaf regel 5, van het werkblad correctie.

Hoe kan ik dit verwezenlijken?

Hartelijk dank

Friend
 

Bijlagen

  • test161207 (1).xlsm
    111,4 KB · Weergaven: 34
Zoiets

Code:
Sub VenA()
Blad2.Cells(Application.Max(5, Blad2.Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1), 1).Resize(, 10) = Cells(ActiveCell.Row, 1).Resize(, 10).Value
End Sub
 
Cobbe en VenA,

Hartelijk dank voor jullie reactie :thumb:

Werkt allebei perfect.

Ik probeer het verschil in beide codes te begrijpen.

Cobbe, in jouw code plaats hij de gekopieerde regel keurig vanaf row 5, prima dus.

Code:
Rows(ActiveCell.Row).Copy .Range("A" & .Range("B" & .Rows.Count).End(xlUp).Row + 1)

Alleen hoe vertaalt die opdracht zich in jou code? Ofwel ik ziet niet dat hij regel 5 aangeeft en toch doet hij het.

VenA,

Jij voegt er de opdracht aan toe om terug te gaan naar de originele lettergrootte met dit stukje toch ?


Code:
1).Resize(, 10) = Cells(ActiveCell.Row, 1).Resize(, 10).Value

10 is dan denk ik geen lettergrootte maar een code?

Mochten jullie nog het willen toelichten graag.

Maar sowieso heel hartelijk dank voor de oplossing :thumb::thumb:

Friend
 
Boefje Cobbe heeft een paar spaties in B4 gezet waardoor het werkt:d

Met resize pas je het bereik en niet de lettergrootte aan. Dus in dit geval worden er 10 cellen gekopieerd. (Kolom A t/m kolom J)
 
Nu heb je het verklapt. :)
 
@cobbe, pakjesavond is toch voorbij:d

@Friend, Vind jij dit fijn werken? Bij mij knippert/flikkert de knop nogal. Waarom heb je de gegevens niet gewoon vanaf A1 in het bestand staan met duidelijke kolomkoppen? En waarom wil je deze gegevens bij een klik op een knop naar een ander tabje veplaatsen?
 
Laatst bewerkt:
VenA,

Even een uitleg

Het voorbeeld bestandje lijkt qua layout niet op mijn werkelijke bestand. Dat heeft kolomkoppen etc.

Wat ik heb is een lijst met heel veel regels via een draaitabel die we controleren op juistheid van boeking .

Voor het prettiger werken is het fijn dat het lettertype vergroot van de gekozen regel omdat het hele scherm vol staat met regels.
Ja dat geeft een knippering op de betreffende regel. Dat is inderdaad een minpunt.

Bij een fout kopieer ik dus de regel naar een ander werkblad. Zodat dit door iemand anders wordt afgehandeld.
Daar staan kolomkoppen + 2 lege regels boven vandaar dat ik wil beginnen bij regel 5.

Mocht je er een beter voorstel voor hebben dan hoor ik het graag natuurlijk echter dit was mijn bescheiden oplossing om het controleren
iets prettiger te maken.

Friend
 
Het is natuurlijk beter om een bestand te plaatsen dat op het echte bestand lijkt. Kan je de controle alleen visueel ondervangen of zit er een logica in waarom een boeking niet correct is?

Het geknipper heb ik iets weten te reduceren door de VO eruit te gooien en alles via VBA af te handelen. Ipv een een knop kan je nu dubbelklikken op de rij die je wil kopiëren.
 

Bijlagen

  • test161207 (1).xlsb
    75,6 KB · Weergaven: 19
VenA,

Hartelijk dank voor je "herconstructie" van de code :thumb:


Dit is echt mooi, knipperen is voor mijn idee weg en de dubbelklik alsmede de melding al gekopieerd: SUPER

De foute boekingen zijn helaas willekeurige menselijk errors :eek:

Ik begrijp dat je zegt plaats het originele bestand maar dit was zo groot/compleet dat ik dacht maak een klein voorbeeldje van het idee.

Nogmaals hartelijk dank voor je geweldige hulp:thumb:

Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan