Adobe standaard 6 geeft conflict met Adobe reader 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

weites

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
45
Hallo

ik heb op mijn computer met windows XP (met IE 7) sinds kort het volgende probleem:
ik maak al jaren pdf bestanden met een gekocht en geregistreerd programma van Adobe,
Acrobat 6.0 standaard.
Daarnaast heb ik op mijn computer ook Adobe reader, inmiddels versie 9, om bijvoorbeeld bij het internetbankieren afschriften te kunnen openen.
Dit heeft altijd gewerkt naast elkaar.
Dus als ik een pdf bestand download en wil openen, opent automatisch mijn Adobe reader 9.
Als ik een document in Word maak en ik wil er een pdf van maken, druk ik op afdrukken, kies Adobe PDF en het document wordt automatisch omgezet naar PDF.

Sinds kort worden alle pdf bestanden, die ik via internet wil downloaden (internetbankieren, belastingdienst, handleidingen e.d.) nu ineens geopend via Adobe 6. !!En dat gaat dus niet, omdat de gedownloade bestanden gemaakt zijn voor 8 en hoger.

Ik krijg de melding:
De actieve Adobe Acrobat reader kan niet worden gebruikt om pdf bestanden in een webbrowser te bekijken. Hiervoor is Adobe acrobat reader 8 of 9 vereist.

Maar als ik een bestand van internet download en opsla en dan pas open, gaat het wel goed en opent mijn adobe 9. (is dit ergens te koppelen aan of in IE 7)??

Hoe is dit op te lossen?
Ik mag niet de IE 7 updaten naar 8.
Ik kan toch niet verplicht worden om Adobe 6 weg te gooien en Adobe 9 standaard
(zowel creator en reader!!) aan te schaffen? update kost 135 euro......

Wie helpt?

fwt
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet Adobe 6 inderdaad verwijderen en een programmaatje als CutePDF er voor in de plaats zetten?
Het gratis CutePDF maakt alle documenten die je maar wilt in PDF. En het maakt niet uit welke update van Adobe voor je hebt.
Het werkt heel erg goed, alles blijft simpel en het kost niets.

Zie: http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/Writer.asp

Succes, Rob
 
Dank je wel.

Ik heb nu Adobe 6 verwijderd en Cutepdf geinstalleerd.

Het lijkt nu goed te gaan.

fwt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan