Adresbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
234
Beste mensen,

In Access wil ik een adresbestand aanmaken met n.a.w. gegevens en met een veld met 'functie'. Nu kan er in het veld 'functie' meerdere dingen komen te staan gescheiden door komma's

Bijvoorbeeld: Nieuwsbrief, Personeel
Of: Nieuwsbrief, Bewoners
Of: Nieuwsbrief, Bestuur
Of: Nieuwsbrief, Ouders


Nu wil ik dan in het formulier d.m.v. een keuzelijst selecteren, van welke categorie ik de adressen wil uitprinten. Als ik bijvoorbeeld Personeel selecteer dan moet alle adressen van het personeel uitgeprint worden. Als ik Nieuwsbrief selecteer, dan moeten de adressen van Personeel, Bewoners, Bestuur en Ouders uitgeprint worden.
Als er maar bij de 'functie' Nieuwsbrief bij staat.

Hoe kan ik dat regelen?

Alvast hartelijk dank
 
Nu kan er in het veld 'functie' meerdere dingen komen te staan gescheiden door komma's
Je snapt zeker wel dat ik nu huilend met een kussen over mijn hoofd op de bank lig..... Dat doe je toch niet in een genormaliseerde database?
 
Er zijn twee opties, waarvan één standaard database technieken (mijn voorkeur dus) en één die alleen in Access werkt. Om met de laatste te beginnen: gebruik een veld dat meervoudige waarden kan opslaan en hang daar eventueel een tabel achter. De gebruiker kan dan met selectievakjes de verschillende opties aanvinken. Optie 1: gebruik een koppeltabel. Die je dan eventueel als een doorlopend formulier gebruikt.
Optie 1 is simpel te maken en in te richten, optie 2 is ook wel simpel te maken, maar daarna krijg je extra problemen als je het multi-value veld wilt uitlezen. Maar het is wel te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan