Advies Pc Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bridge87

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
16
Hallo allemaal,

Mijn eerste post ooit in een forum maar voor alles moet een eerste keer zijn.
Heb een hele poos kunnen genieten van mijn pc maar deze draait nog op Windows XP Pro, nu word deze steeds minder ondersteunt waardoor de pc toch minder prettig werkt (en met blijkbaar sommige pc games helemaal niet meer werkt).
Dus tijd voor een upgrade lijkt me.
Nu wil ik niet me hele pc vervangen omdat ik toch niet echt het grote geld over heb voor totale vernieuwing dus hierbij mijn vraag: wat is raadzaam om te vervangen en de slimste goedkoopste manier?
Sowieso zal er een nieuw besturings systeem moeten komen maar volstaat mijn hardware dan nog een tijdje ?
Zelf dacht ik eerst een andere HDD in me pc met win 7 bijv. of is het zelfs mogelijk te kunnen wisselen tussen xp en win 7 op 1 schijf?

Bij voorbaat dank ^^

------------------------------------------------------------------------

Windows XP Pro versie 2002 SP3
x86 (64Bit Systeem)

Antec Nine Hundred

Thermaltake Toughpower 750W

Asus P5N32-E-SLI

Intel(R)Core(TM) 2 Duo CPU
E6850 @ 3.00GHz
Kloklsnelheid 3.00GHz, 3.25GB
L1 Data-Cache 32kb
L1 Data-Cache 32kb
L2 Cache 4MB

Kingston HyperX 2GB pc2-6400 CL4 240PIN DIMM kit (4x2pcs/8GB)
Fysiek 3326mb - Virtueel 8537mb

NVIDIA GeForce 8800GTS

WDC WD2500YS-01SHB1

------------------------------------------------------------------------
 
Wat is je precieze budget? En wat wil je ermee gaan doen? in principe kun je met een upgrade van je videokaart al veel winnen, maar met alleen deze informatie is het wel moeilijk echt advies te geven
 
ja, opzich is de processor helemaal niet zo heel slecht, (alleen jammer dat het een dual core is)
maar als je hem voor gamen wil gebruiken, zou ik zeggen videokaart,
maar voor gewoon gebruik zou ik toch een andere processor halen,
 
Als ik naar de specs kijk is het nog een heel aardig systeem. Windows 7 zal er prima op draaien. Als je echter de nieuwste titels wilt gaan spelen zou je eigenlijk CPU, GPU en RAM moeten upgraden. De vraag is natuurlijk of de PC dat nog waard is.
 
Nou de pc werkt ook nog prima met de nieuwste spellen het enige echte probleem is geworden die Windows XP versie waardoor ik updates mis en internet explorer en de andere rotzooi steeds trager word of gewoon niet goed werkt (en natuurlijk de veiligheid er niet beter op word).
Wilde nog even zolang mogelijk door op de proc en video kaart omdat dat toch nog wel op high vlekkeloos speelt. (al moet ik nog wel even far cry 3 enzo testen zodra die uitzijn :rolleyes:)
Dus als ik Win 7 zou pakken dan is het enige wat ik hoef te doen die HDD te legen en dat erop te zetten en dan werkt me systeem in principe dus in ieder geval voor de komende (maanden) periode nog prima voor algemeen gebruik en een aardig spelletje spelen?
Video kaartje kan ik altijd nog bijpakken als mobo nog volstaat heb ik misschien nog wat aan die SLI? De mobo en voeding zijn volgens mij nog toereikend genoeg? (momenteel werkloos dus vandaar even geen budget voor hele gekke dingen).:(

Al bedankt voor de reacties :thumb: vind wel prettig te weten wat er aan me oude besje schort en nog wel oke is en dat komt er nu wel mooi uit :d

(ben ook al wat jaartjes uit de computer techniek dus twijfel nogal snel of het nog wel klopt wat ik soms denk of zeg xD)
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft inderdaad alleen de HDD te formatteren en dan kan je zo Windows 7 installeren. Je zult dan wel wat drivers moeten installeren.
 
Oooh maar dat is niet zo erg nu heb ik in ieder geval een quick fix en wat meer tijd om de juiste hardware uit te pluizen want er is zoveel bijgekomen in die laatste paar jaar daar zal wel wat tijd in gaan zitten.
( verdere tips over hardware zijn nog welkom al is het wat lastig omdat me budget komende tijd zeer laag zal zijn )
 
Laatst bewerkt:
Zorg er wel voor dat je de 64-bit versie van Windows 7 hebt. Ik zie dat je 8GB RAM hebt. Daarvan kan je met een 32-bit Windows maar 3,25 van gebruiken, terwijl de 64-bit veel meer (ik dacht 192) ondersteunt.
 
Ja ik zag dat ook, wat ik dan raar vind is dat mijn systeem 64 bit aangeeft.. maar waarom geeft die dan maar 3.25 aan nu?
Wat klopt er niet in mijn systeem dan vraag ik me af :p
Toendertijd heb ik daar nooit op gelet maar weer goed leer momentje voor nu dan :eek:
 
Je hebt wel 64-bit hardware maar de versie van Windows is 32-bit. Zoals ik al zei kan een 32-bit versie van Windows maar 3,25 gebruiken. Het ligt dus aan Windows, niet aan jouw systeem.:thumb:
 
Oh dus ik ben gewoon verkeerd voorgelicht met de windows versie toen hehe maar ach toendertijd was zoveel ram nog overbodig denk ik dan maar :p bedankt voor deze wijze les :p
En dus nog meer reden voor andere windows :$
 
Laatst bewerkt:
Absoluut, het zal je pc een flinke performance boost geven. Je hebt dan meer dan twee keer zoveel RAM, wat ook bij de nieuwere games van pas kan komen.
 
Ja dat was toendertijd ook de insteek een pc op de groei zou maar zeggen alleen dat van windows was dus ff pech :p en me case en voeding waren ook al voorbereid op de nieuwere grotere en zwaardere videokaarten ^^ wel een beetje jammer van Alternate toendertijd dat dat systeem dat niet even aangegeven heeft.
En die ram heeft niks te lijden gehad dus dat zal wel niet verstoffen lijkt me :p die kingston hyperX zit mooi verpakt in gel en een omhulsel van iets :p
Nu heb ik wel weer ff zin in rommelen met pc's.
 
Zo na lang weekendje weg nog even nagedacht en bedacht dat ik denk ik toch maar een grotere nieuwe HDD met win 7 software in me pc wil proppen maar nu zie ik weer dat ik sata II heb en dat het wel lijkt of alle HDD sata III zijn.
Heb wel even wat ingelezen op internet maar zoveel verschillende meningen over dat het niet echt opschiet xD
Dus vraag me af of ik nou ook sata III zonder conflict kan gebruiken of echt een II moet?
Wat zouden jullie mij dan voor HDD aanraden met mijn systeem (schijf 750 of 1TB)? (nog steeds met een schappelijke prijs helaas)
En kan ik die nieuwe dan Master maken en me oude Slave zonder conflict?

Bedankt
 
master slave bestaat niet in sata. alles is enkelvoudig serieel verbonden. sata 2 en sata 3 maakt helemaal niets uit. harddisks krijgen niet eens sata 1 vol laat staan 2 en 3. de rest is gewoon marketing bullcrap :)
 
Mooi gesproken!

En de bekabeling is dus niet anders?
Dat betekend dan wel dat ik niet 2 HDD met verschillende besturings sys. kan doen?
Of wel als ik eerst die oude eruit haal nieuwe erin zet installeer en erna de oude erbij terug inzet?

Bedankt :p
 
Sata is backwards en forwards compatible moet dus geen probleem zijn
als je meer Sata aan sluitingen hebt dan kun je gewoon kiezen in je Bios welke de Boot schijf is die zet je dan op 1 en de andere zal dan gewoon als data schijf erbij hangen
maar wil je zeker van je zaak zijn dan is het slim om de oude HDD er inderdaad uit te halen en dan op de nieuwe windows 7 te installeren
 
Laatst bewerkt:
Oke super bedankt dan enkel nog even rondneuzen voor een betrouwbare hdd.

: Seagate Barracuda ST1000DM003 - Vaste schijf Harddisk Intern/ SATA 3,5 inch1 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 M

: WD Caviar Blue WD10EZEX - Vaste schijf Harddisk Intern/ SATA 3,5 inch1 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

http://azerty.nl/producten/vergelij...=857&PAGINA=1&SORTERING=levertijd_asc

Dat is geloof ik waar ik een beetje op uit kom in prijs verhouding, iemand hier nog een advies over of een betere optie?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan