afdruk samenvoegen onder voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Ik wil een leerbewijs genereren met gegevens die in twee verschillende tabbladen staan van een excelbestand. In het ene tabblad (hier noem ik het "persoonsgegevens")kan ik volgende gegevens terugvinden zoals naam, naam opleiding, aantal uren opleiding enz. tot dusver lukt dit prima. Hier worden per datum en per persoon het aantal uren opleiding geregistreerd. Voor een aantal personen kan het voorkomen dat ze op verschillende data een (vervolg)opleiding hebben gevolgd.
Zeg maar op datum 1 heeft persoon A 7 uur gevolgd, en nogmaals op datum 2 nogmaals 4 uur, op datum 3 opnieuw 4 uur. dit maakt in totaal 15 uur voor dezelfde vorming gespreid over 3 data.
Bij het afruk samenvoegen krijg ik per datum voor deze persoon A dan 3 leerbewijzen; een op datum 1 van 7 uur, op datum 2 een van 4 uur en op datum 3 ook een van 4 uur.

In een ander tabblad (hier noem ik het tabblad "beschrijving_opleiding") staan gegevens met de beschrijving van het programma van de opleidingen die werden gegeven en de competenties die hier worden bereikt. Dit is nogal beschrijvend en daar hebben we dan ook veel hoge rijen. Deze beschrijvingen opnemen in het tabblad waar de eerder beschreven gegevens in staan is geen optie, want dat zou de tabel extreem onhandig maken.

Nu wil ik graag nog 2 zaken daaraan toevoegen.
1. hoe kan ik het aantal uren op de verschillende data gevolgd door eenzelfde persoon van eenzelfde (soort) opleiding samenvoegen ( dus datum 1, 2, 3 opnemen in het leerbewijs en het totaal aantal uren vermelden - uitgeprint op 1 vel)
2. op hetzelfde leerbewijs wil ik graag ook het programma afgeprint zien van de desbetreffende vorming die werd gevolgd, samen met de competenties van deze opleiding. Hoe kan ik dat voor mekaar krijgen?
 
en dit alles moet in word kunnen ?
 
ik sta open voor suggesties. maar acces is uitgesloten gezien ik daar echt niets van bak.
 
<Afdruk Samenvoegen> in Word is redelijk beperkt, want in beginsel voeg je gegevens samen die in één record (=1 rij in Excel) staan. Wil je meerdere records van één entiteit (persoon in dit geval, als ik je verhaal goed lees) samenvoegen, dan heb je dus een groot probleem, want Word kan dat uit zichzelf niet zomaar zonder heel veel ingewikkelde samenvoegcodes te gebruiken. En dan nog is het redelijk beperkt.
Wat jij wilt, kan eigenlijk alleen goed in Access. En dat is, zeg je zelf, uitgesloten. Dan zou ik ofwel iemand inhuren die het met de hand overtypt, ofwel iemand opzoeken die het in Access voor je maakt :). Die is dan waarschijnlijk een heel stuk sneller dan de persoon die het in Word moet gaan bedenken. Dat dan weer wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan