• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afstand berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Hallo allemaal,

In de bijlage heb ik een bestand staan met daarin de vraag welke formule ik moet gebruiken om afstand te berekenen tussen de verschillende loops en paden.
Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

Ronsom
 

Bijlagen

  • afstand berekenen.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 43
Ik sluit mij aan bij sylvester-ponte.

Een voorbeeldje plaatsen die meer vragen oproept dan duidelijkheid geeft, leidt tot onnodige lange draadjes.

toch een gokje.
PHP:
=SUM(INDIRECT(ADDRESS(MATCH($J$2;$C$2:$C$49;0) + MATCH($K$2;$D$2:$D$49;0);7)):INDIRECT(ADDRESS(MATCH($M$2;$C$2:$C$49;0) + MATCH($N$2;$D$2:$D$49;0);7)))
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sylvester en Ponte,

Allereerst bedankt voor jullie reactie. Het niet goed uitleggen wat ik zoek is inderdaad een ding waar ik niet zo goed in ben.
Ik heb de bijlage iets aangepast en hoop dat het nu wel duidelijk is wat ik zoek.
Het antwoord wat ik zoek is 42 meter.

Vriendelijke groet

Ronsom
 

Bijlagen

  • afstand berekenen.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 34
Gaat de afstand soms ook de omgekeerde weg, dus van loop 5, pad 8 naar loop 1, pad 12?
 
Geen idee wat we aan het doen zijn, maar op grond van het voorbeeld kom ik op de volgende matrixformule, bevestigen met Ctrl+Shift+Enter, niet alleen Enter:
Code:
=SOM(INDEX(G:G;VERGELIJKEN(K2&"|"&M2;C1:C49&"|"&D1:D49;0)):INDEX(G:G;VERGELIJKEN(P2&"|"&R2;C1:C49&"|"&D1:D49;0)))
 
Hallo Alpamax,

Inderdaad, hij gaat ok weleens andersom.

Vriendelijke groet,

Ronsom
 
Dan kun je nog steeds de matrixformule van post #7 gebruiken.
 

Bijlagen

  • afstand berekenen MB.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 51
Hallo Marcel,

Inderdaad, ik heb je formule toepast en hij werkt prima.
Hartelijke dank hiervoor.

En natuurlijk de anderen ook hartelijke dank.

Vriendelijke groet,

Ronsom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan