• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstand google maps in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

styxeldiablo

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2016
Berichten
47
Goedemorgen allen,

Ik heb ooit een reiskosten sheet gemaakt (met flinke hulp van het forum). In deze sheet kon ik 2 adressen invoeren (bvb straat en huisnummer), excel haalde dan de reisafstand uit google maps met een functie (G_distance of G_afstand o.i.d.) Nadat mijn oude laptop gecrashed kon ik de sheet nergens meer vinden. Na wat zoeken op het forum en de rest van het internet vond ik wel de VBA code om dit te realiseren alleen werkt dit bij mij niet meer. Nu zag ik dat google iets heeft veranderd in het "vrijgeven" van API's? Is het dus überhaupt nog mogelijk om zo'n sheet te maken welke meerdere mensen kunnen gebruiken? Zoals ik begrepen heb is het dan nodig om een API key te verwerken in de code, zou iedereen die de sheet gebruikt dan zijn eigen Key in de code moeten verwerken? Of is er misschien toch nog een handigere manier om de reisafstand tussen 2 adressen op te vragen in excel?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Groetjes,

Robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan