Agenda overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
234
Beste mensen,

In de bijgevoegde database wil ik een agenda overzicht weergeven d.m.v. kruistabel. De kolomkoppen in het subformulier wordt niet bijgewerkt als ik een nieuwe afspraak maak. De rijkoppen wel. Als ik het kruistabel open dan zie ik alles wat ik ingevoerd heb.

Hoe kan ik dat oplossen?

Alvast hartelijk dank!


Bekijk bijlage Database11.zip
 
Het antwoord op je vraag is heel simpel: niet. Een formulier (waarom trouwens niet een rapport?) bevat vaste objecten die worden aangemaakt op het moment dat je een rapport of formulier maakt. De wizard gebruikt daarbij de velden die op dat moment in de onderliggende bron zitten. Bij een kruistabel zoals jouw agenda klopt het rapport dus al heel snel niet meer, namelijk al niet op het moment dat er één dag bij komt. Je zult het formulier of rapport dus dynamisch moeten genereren als je de kruistabel als basis wilt gebruiken. Gelukkig heb ik je vraag voorzien, en er in de Access cursus al een uitgebreid hoofdstuk aan geweid :).
 
Het probleem is opgelost door een keuzelijst te gebruiken die 7 kolommen laat zien met de gegevens uit de kruistabel. De kolomkoppen zijn de data en 1e kolom de tijd. De rest van de kolommen laten de afspraken zien. Alleen ik wil elke regel dan in verschillende kleuren. Hoe doe ik dat?
 
Dat is dan jammer. Maar nu iets heel anders:

Hoe kan ik records in een query met datums weergeven van huidige week?
 
Ik heb daar een paar simpele functies voor gemaakt die je in een query kunt gebruiken.

Code:
Function BeginVanWeek(datum As Date)
    BeginVanWeek = datum - WeekDay(datum, vbMonday) + 1
End Function

Code:
Function EindVanWeek(datum As Date)
    EindVanWeek = datum - WeekDay(datum, vbMonday) + 7
End Function

Code:
Function BeginDezeWeek()
    BeginDezeWeek = Date - WeekDay(Date, vbMonday) + 1
End Function

Code:
Function EindDezeWeek()
    EindDezeWeek = Date - WeekDay(Date, vbMonday) + 5
End Function

De bovenste 2 gebruiken een invoerdatum, zodat je van elke willekeurige week de datums op kunt vragen, de onderste 2 doen de huidige week. En die hebben uiteraard geen input nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan