Algemeen probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Levitation

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
91
Ik weet niet goed in welke categorie ik het moet posten, dus doe ik het maar hier.

Het betreft namelijk een vrij algemeen probleempje. Het begon allemaal met spellen. Ik kan namelijk geen enkel spel spelen zonder dat er een rode gloed of een totaal vervormd beeld in te zien is. Mijn videokaart is een GeForce FX 5500. Eerst dacht ik dat daar het probleem lag, maar na nieuwe drivers geïnstalleerd te hebben, mijn systeem geformatteerd te hebben, geheugen verwisseld te hebben en tal van andere mogelijk oplossingen, werkt het nog steeds niet.

Nu heb ik sinds kort ook gemerkt dat het programma Audacity (opnameprogramma), me een rare melding geeft tijdens de benchmark test. Deze geeft trouwens aan dat ik max. 3 tracks simultaan kan opnemen, terwijl een kenner me vertelde dat mijn systeem (AMD Duron 700 Mhz, 576 mb SD ram, 40 gb HD 7200 RPM en 20 gb HD 5400 RPM) ruim krachtig genoeg zou moeten zijn om zo'n 50 tracks simultaan op te kunnen nemen.

Hij dacht dat het mss lag aan een cd-rom speler die er onlangs bijgeplaatst is geworden. (Let wel, ik heb de pc zelf nog maar een 3-tal maanden, en ik heb er ook nooit iets aan veranderd en het probleem van die spellen was bij de vorige eigenaar ook al van toepassing.) Ik snapte het niet helemaal, maar mss kon dat er ook mee te maken hebben.

Nu ben ik ten einde raad, want spellen werken niet, en door Audacity merk ik nu dus wel dat er meer aan de hand is met mijn pc.

Groetjes
 
Over welke spellen gaat het hier dan? Misschien kan je videokaart het niet aan omdat deze toch al "oud" is. Is dat opnameprogramma freeware of een trail? Bijvoorbeeld bij de trails van bepaalde registercleaners kan je maar beperkt gebruik maken van het programma. Bij sommige registercleaners kan je bij de trailversie maar 10 fouten repareren in plaats van allemaal.
 
Yep ik snap wat je bedoelt, en het is een bétaversie. Maar die man waar ik over sprak, deed met dezelfde versie van het programma ook een test op een gelijkaardige pc, en hij haalde wel 50 tracks, dus het ligt écht wel aan mijn pc.

Verder snap ik wel dat ik moet opletten dat ik niet meer alle spellen kan spelen. Maar het gaat hier echt wel over spellen die dit systeem ruim voldoende zou moeten kunnen draaien, zeker met zo'n videokaart.

Nl. Quake 3 Arena, Max Payne, Unreal, ...

Eigenlijk echt alles, bij ELK spel krijg ik zo'n rode gloed, dus het moet wel met mijn pc te maken hebben.
 
Wat je eens kan proberen:

Deïnstalleer je videokaart volledig. Haal deze uit de pc en stof voorzichtig af. Installeer deze terug met de nieuwes drivers. In verband met dat ander probleem kan je ook eens een volledig virus en spyware scan uitvoeren en je schijf defragmenteren.
 
hmja, dat heb ik al gedaan.ook een format hielp niet, dus ik ben er vrijwel van overtuigd dat er iets niet klopt in de configuratie van m'n hardware zelf, en niet zozeer op vlak van software ofzo...
 
Systeemeisen: 64 MB RAM en een 300MHz-processor Maker: Audacity Development Team
dus dat zit wel snor .
nu het beeld vreemde leuren en niet spellen kunnen spelen .
dat kan wel aan de videokaart liggen .
het video geheugen of de gpu kan langzaam dood gaan .
alles wat je maar kan bedenken wat maar 3d is kan je niet meer gebruiken .
dat zijn dus spellen .
2d gaat wel dat is je desktop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan