alleen fans draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

banana

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
99
hallo,
ik heb een groot probleem. Ik heb een nieuwe case gekocht en ik heb al mijn hardware overgeplaats in de nieuwe case, maar als ik nu de voeding aan zet (dus via de knop op de achterkant van de voeding) beginnen gelijk al mijn fans te draaien en doet hij voor de rest niets. Ik weet niet helemaal zeker of ik alle voedingskabels in de nieuwe case wel goed heb aangesloten, er zat namelijk ook een ingebouwde fan controller in, die werkt trouwens wel. Het lijkt mij niet dat mijn mobo stuk is aangezien al mijn componenten ook niet meer dan een week oud zijn en toto dan toe prima hebben gewerkt.

alvast dank
 
Zit de P4 stekker bij de processor er goed in?
Heb je jezelf antistatisch gemaakt voor je ook maar iets aanraakte?
 
Niet te snel denken dat er iets kapot is.

Heb je wel afstandhouders geplaatst in je nieuwe kast?
Zo ja:
Dan de foutopsporiongmodes: zoveel mogelijk afkoppelen.
Moederbord-voedig-processor-1x geheugen en meer niet.

Kijken of het dan anders gaat en de boel wel iets verder wil gaan.

Als je geen vga onboard hebt, dan moet je daarna je videokaart inpluggen en kijken of je beeld hebt. Stap voor stap weer verder gaan.
 
Ik heb me zelf wel anti-statisch gemaakt, tenminste ik hem me hand tegen de pinnetjes van een geaard stopcontact gedaan. de voedingskabel van de processor zit er goed in.

de afstand houders zijn ook geplaats. Ik zal je andere mogelijkheid even proberen.
 
Indien het advies van masmannetje niet helpt bouw je componenten terug op in je ouwe kast... Indien hij dan werkt weet je zeker dat er niets om zeep is:thumb:
Nadien bouw je stuk voor stuk je alles terug over in je nieuwe kast met extra aandacht voor eventuele massa verbindingen. Inspecteer je nieuwe kast grondig.
Je fancontroler koppel je nog niet aan koppel je fans rechtstreeks op het mobo aan, zoals in je ouwe kast. Werkt alles nu wel dan koppel je je nieuwe fanctrl aan. Werkt het niet is er iets mis met je kast???:confused:
 
Ik heb me zelf wel anti-statisch gemaakt, tenminste ik hem me hand tegen de pinnetjes van een geaard stopcontact gedaan. de voedingskabel van de processor zit er goed in.

de afstand houders zijn ook geplaats. Ik zal je andere mogelijkheid even proberen.

Je maakt beter een verbinding tussen je kast en je geaard stopcontact. Iedere keer dat je je kast aanraakt ontlaad je je zelf:thumb:
Investeren in een polsbandje weegt niet op tegen de mogelijk schade.:rolleyes:
Raak je de contacten van je componenten zo weinig mogelijk aan, zweet roest:shocked:
 
Ik heb hem nog een keer helemaal op nieuw in elkaar uit elkaar gehaalt en in elkaar gezet (met latex handschoentjes;)) en hij doet het nu wel weer prima. Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan