• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen gevulde cellen in een ander tabblad weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldn

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Berichten
41
Hallo,

Ik ben bezig een bestelformulier te maken. Nu wil ik vanuit een hoofdbestand (waar alle artikelnummers instaan) de "bestelde" artkelen invullen. Vervolgens wil ik dan ik het andere werkblad alleen de bestelde artiken, netjes onder elkaar zien en de niet bestelde artikleen uiteraard niet. Wie weethoe ik dit moet doen?

Alvast heel erg bedankt! Ronald

(bijgaand een voorbeeldje)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    14,5 KB · Weergaven: 138
Zoiets Ronald?
 

Bijlagen

  • 04-11-09 voorbeeld(1).xls
    19,5 KB · Weergaven: 472
Hoi Harry,

Wow dat is snel. Heel erg bedankt voor je snelle reactie en oplossing!
Ik zat al wel in deze richting te denken maar kreeg het gewoon niet voor elkaar!

Bedankt!

Gr. Ronald
 
Graag gedaan natuurlijk, niet vergeten de vraag als opgelost te zetten.
Bvd.
 
Beste Harry of andere excel expert,

Ik was iets te snel met mijn reactie dat ik aardig in de buurt zat maar er niet goed uitkwam. Toen had ik nog niet alle formules die jij had geplaatst had gezien. Ik dacht dat ik er wel uit zou komen maar.......ik kan de formule niet lezen er herleiden. Ik wou de formule toepassen in het bestand waarin deze bedoeld was maar krijg dit niet voor elkaar.

Ondertussen heb ik het bereik van de formule weten aan te passen alleen nu wil ik de tabellen (zowel bronbestand als de resultatenpagina) op de pagina omloog/omhoog plaatsen. Wanneer ik dit die verdwijnen gedeeltes van de resultaten. Kortom, mijn nieuwe vraag is dus hoe ik dit kan aanpassen.

Gr. Ronald
 
=ALS(RIJ()-9>SOM(--(hoofdbestand!$C$5:$C$23<>""));"";(INDEX(hoofdbestand!$B$5:$B$23;KLEINSTE(ALS(hoofdbestand!$C$5:$C$23<>"";RIJ(hoofdbestand!$A$5:$A$23)-4);RIJ(A1)))))

Deze rood gemaakte cijfers moet je even bestuderen.
Daar zit de kneep Ronald.
 
Beste Harry,

Daar was ik al achter gekomen maar....als ik een kolom (bijvoorbeeld boven de tabel invoeg en vervolgens de waarde verander naar -10 en -5 (dat lijkt mij het meest logisch) gebeurd er niets.

Maar goed, nu ik zeker weet dat ik het hier moet vinden ga ik er weer even verder op studeren. Als ik er niet uitkom hoor je mij wel weer.

wederom bedankt voor je rectie!

Gr. Ronald
 
Oke, daar kwam ik dan toch nog snel uit maar....dan blijft ertoch nog een vraag over.
Ik veranderde de hele tijd de formules gewoon in de bovenste balk waardoor ze niet meer werkten.
Pas wanneer je de formules met de functietoets oproept en aanpast dan werkt het wel???
dat snap ik dus niet.
Ook verdwijnen de accolades wanneer ik de formules in de bovenste regel aanpas. hierdoor verbreek ik blijkbara iets wat ik niet doe wanneer ik via de funvtie toetsen de formule oproep.

Kan je dat nog uitleggen? dan ben ik wat dit onderwerp betreft klaar en kan ik weer verder!

Gr. Ronald
 
Een matrixformule moet je STEEDS bevestigen met Ctrl-Shift-Enter, zoniet zal je de formule herleiden naar een "gewone" formule.
 
Als je iets veranderd aan de formule in de formulebalk, dan de formule afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en GEEN Enter.
Matrixformule.

Succes.
 
Oke, helemaal goed...
Er is binnen excel nog een hoop te ontdekken merk ik al wel.
Bedankt en ik kan weer verder!

Gr. Ronald
 
Oke, daar was ik weer...
Na heel wat uurtjes knutselen heb ik mij bestelformulier klaar.
Op het moment dat ik dacht dat ik klaar was gaf de formule een foutmelding "#getal!
wanneer ik nu niets in het hoofdbestand heb ikgevuld geeft hij overal deze foutmelding aan.
Ik kan deze fout niet herleiden....

als ik nu van de bv 20 artikelnummers er maar 5 invul krijg ik 15 regels met #getal foutmelding...

Ik heb het overzicht als bijlage toegevoegd. Alle vertrouwelijke informatie heb ik verwijderd dus op zich ziet het er wat vreemd uit maar precies in deze setting zou ik de formule weer wekend willen krijgen als in het allereerste voorbeeld, gepost door HSV. Het bereik van het hoofdbestand moet zijn H5:O66

Wie kan mij verder helpen!?
Alvast bedankt voor de moeite!!!

Gr. Ronald
 

Bijlagen

  • foutmelding getal.xls
    40 KB · Weergaven: 156
Zet deze in B22 van "Bestelformulier".
Code:
=ALS(RIJ()-21>SOM(--(hoofdbestand!$I$5:$I$66<>""));"";(INDEX(hoofdbestand!$H$5:$H$66;KLEINSTE(ALS(hoofdbestand!$I$5:$I$66<>"";RIJ(hoofdbestand!$A$5:$A$66)-4);RIJ(A1)))))
 
Hoi Harry,

helemaal goed!
Al zal het wel aan mij liggen, maar waar lag de fout nou dan?

hoe dan ook, knaphoor dat jij dat zo snel weet op te lossen en wederom bedankt!!!

Gr. Ronald
 
Alle 4’een moesten een 5 worden. en de eerste $I$5 was $H$4.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan