• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS Formule verwijzen naar een datum (Maak niet uit welke datum)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceD

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Berichten
48
Goedemiddag,

Graag zou ik willen weten hoe je met de formule =ALS kan verwijzen naar een datum.
En als er dan een datum staat, maak niet uit welke.. dat excel dan aangeeft JA of NEE.

Zij bijlage wat ik bedoel..

Alvast bedankt!


Gr,
Maurice
 
Dat is redelijk eenvoudig op te lossen door =ALS(B10="";"";ALS(E10<>"";"JA";"NEE")) zoals ik het in de bijlage heb aangebracht
zie ook allerlei voorbeelden op http://home.caiway.nl/~hcaspers/ daar doe je waarschijnlijk ideen op ?
Veel plezier met de oplossing.

Heb je nog meer vragen: Stel ze gerust.
 

Bijlagen

  • Vraag helpmij forum aangepast.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 34
  • Vraag helpmij forum aangepast.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Er bestaat helaas geen functie die zal aangeven of er een datum in een cel staat. Wel kan je de functie ISGETAL gebruiken (een datum is eigenlijk een getal namelijk):

=ALS(ISGETAL(E2);"Ja";"Nee")
 
Een datum is inderdaad een getal. 1 = 1 januari 1900. Vandaag (28-8-2017) = 42975
Je kan alleen controleren of er een getal in een cel staat maar niet of het een datum is.
Om te controleren of het een datum betreft zou je een macro functie kunnen gebruiken:
Code:
Function IsDatum(par1 As Range) As Boolean
    IsDatum = IsDate(par1)
End Function

@mrah:
Daarmee controleer je of een cel is gevuld, niet of het datatype een datum is.
 
Laatst bewerkt:
Goedeavond!

Top al zo snel zulke reactie's!
Heb het excel formulier iets aangepast (Zij bijlage)
Belangerijk om te weten, wij werken hier het meest met personeelsnummer.. dus graag alles wat met formules te maken heb het personeelsnummer gebruiken.
Heb net gepuzzeld om het op 2 verschillende tabbladen te krijgen maar mij lukt het niet!
Hoe krijg je nu de resultaten op blad1?

Gr,
Maurice
 
Gebruik bij voorkeur tabellen en geen lege rijen.
 

Bijlagen

  • Vraag helpmij forum.xlsb
    11,3 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan