• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpiket7

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2008
Berichten
169
Zou iemand mij kunnen helpen met het maken van een formule...

Het gaat er om dat een formule aan de hand van 2 kolommen (Kolom D en Kolom E) een bepaalde waarde gaat gebruiken (bijvoorbeeld in rij 7):

=N7/Gebruikers!$G$2*
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Alle Regio's incl. SBC | Gebruikers!$G$2
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Alle Regio's excl. SBC | Gebruikers!$H$2
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Alle Regio's | Gebruikers!$G$7
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Zuid West | Gebruikers!$I$2
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Zuid Oost | Gebruikers!$I$3
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = West | Gebruikers!$I$4
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = Noord Oost | Gebruikers!$I$5
ALS kolom E = Alle Vestigingen en Kolom D = LVO | Gebruikers!$I$6
|VERT.ZOEKEN(E7|Gebruikers!$A$2:$C$60
 
beetje onduidelijk

misschien kun je beter andere formules gebruiken

als je bijv een derde kolom erbij maakt die aan de hand van de combinaties van kolom E en kolom D een bepaalde waarde aanmaakt kun je daar een select case formule op loslaten

een select case formule is vergelijkbaar met een =ALS formule ,alleen kun je met een select case formule op meerdere waarden een resultaat laten geven. en een ALS formule kijkt alleen naar 1 bepaalde waarde en geeft dan als resultaat een waarde" WAAR" of "ONWAAR"

je kunt ook verschillende ALS formules in elkaar gaan nesten maar dat wordt er ingewikkeld en verwarrend als je met veel gegevens gaat werken.

ik zou als ik jou was eens op mijn gemakje de beschikbare formules in excel eens rustig door gaan bladeren en kijken wat ze nou eigenlijk precies allemaal doen (dit is erg leerzaam en je zult verbaast zijn welke andere opties er mogelijk zijn)

succes!
 
Hoi Bas,

Dat met een derde kolom en dan select case is wel een idee.
Zou je mij kunnen uitleggen hoe dat dan werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan