• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als ik uren invul hoe krijg ik de berekening kloppend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat 47 minuten niet het zelfde is als 47 honderdste, vb 45 minuten is 3/4 van een minute , 45 honderdste is nog niet de helft van een honderdste daar het verschil
 
Door ze goed in te vullen. 30:47 is 30 uur en 47 minuten. 30,47 is 30 uur en 28 minuten (en een beetje) 30 + 0,47*60.

Edit post van JeanPaul28 niet gezien.
 
Laatst bewerkt:
Er vanuit gaande dat 30:37 staat voor 30 uren en 47 minuten:
=((INTEGER(C7)+UUR(C7)/24)*24 + (MINUUT((C7))/100)) * E7 * G7

Maar het is geen handige manier van uren en minuten noteren omdat je eigenlijk een datum/tijd neerzet.
 
Laatst bewerkt:
In C7 staat er een tijd notatie maar in C11 staat een standaard notatie.
Wat staat er nu in C11 is dit een tijd of is dit reeds omgerekend naar een decimaal?
 
het gaat erom dat ik met uren een kloppende berekening krijg zie voorbeeld

De onderste regel is om te laten zien dat de berekening boven niet klopt
 
Zoals al gezegd klopt die berekening wel, het is alleen niet wij jij verwacht. Het verschil zit in het rekenen met tijden en het rekenen met getallen.
 
Wat staat in C11 de effectieve uren of een omrekening naar een decimaal?
Het verschil zit hem enkel hoe je iets ingeeft(cel eigenschappen)
 
dit is misschien een oplossing. Niet netjes maar het werkt.
Edmoor heeft gelijk, er is een groot verschil in rekenen met getallen of met tijd. Je moet vooraf goed weten wat je wil.
 

Bijlagen

  • proef1.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 35
Berekening kloppend maken

Heren jullie zij echt geweldig ik zou de oplossing zelf nooit gevonden hebben.
Hierbij wil ik jullie hartelijk bedanken voor de moeite en tijd die jullie hier in hebben gestoken.
Ik wens jullie nog een hele mooie dag toe Bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan