alternatief gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Dag allemaal,

op mijn vorige Vista-PC maakte ik op gezette tijden van een aantal geselecteerde bestanden en mappen een copy op een externe harde schijf van Lacie.
Ik gebruikte daarvoor het bij de schijf meegeleverde programmaatje EMC Retrospect. Geplande taken kon ik uitvinken om enkel Retrospect te starten wanneer ik het zelf aanklikte (=op afroep). De kopie op de externe schijf volgde perfect het origineel. Alleen sinds de laatste backup nieuwe of gewijzigde bestanden werden gekopieerd. Ondertussen verwijderde bestanden werden ook verwijderd uit de Retrospect-map op de externe schijf (heet dat een incremental backup?).

Een eenvoudig en gebruiksvriendelijk programmaatje dus, dat jammer genoeg niet meer werkt op mijn nieuwe PC met Windows 10.

Een nieuwe versie van Retrospect kost 119€, dat is meer dan ik ooit voor die Lacie heb betaald, Retrospect incluis.

Ik zoek dus een iets goedkoper alternatief met dezelfde eenvoudige functies. Dus geen gecomprimeerde backup zoals W10 zelf een functie heeft, maar effectief kopieren/aanpassen/verwijderen van losse bestanden ook op afroep (=niet verplicht volgens een vast schema).

Wie heeft ervaring met een mooi alternatief voor Retrospect ? Of moet ik onder W10 een andere workflow volgen hiervoor ?
 
Hallo

Gebruik al jaren "richcopy".

Werkt tot op heden perfekt ....


Peter
 
Laatst bewerkt:
Na wat experimenteren is het Simple Data Backup geworden.
Thx allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan