• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Appels en Peren 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivoe

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
146
Geachte helpers,

Na dagen proberen heb ik de volgende 2 vragen nog steeds niet werkend kunnen krijgen.
Bijgevoegd bestand is zoals HSV het heeft aangepast bij mijn vorige vraag.

1. Het totaal aantal kg per gekozen jaar en per soort waarbij dan na het klikken op de knop 'Ophalen totalen van gekozen maand' en weergegeven in de TextBoxen ‘Appels’, ‘Peren’, ‘Pruimen’ en ‘Kersen’ in het Frame 'Totaal kg per gekozen jaar en per soort'.
De oplossing zoals aangedragen door HSV Bekijk bijlage HSV_AppelsEnPeren.xlsbwerkt wel w.b. de sommatie en het weergeven hiervan in de boven vermelde TextBoxen.
Probleem is dat in blad Data in kolom Datum onder de maand '2017 dec' een subtotaal komt, dat is wel nodig voor de sommatie, maar is dan tevens
een soort blokkade voor het invoeren van een nieuw jaar. Een nieuw jaar kan wel worden ingevoerd, maar maakt dan, voor mij onbegrijpelijke redenen,
geen deel meer uit van de tabel 'Data_tbl'. Is ook te zien aan het kleurverschil van de tabelrijen in tabel 'Data_tbl'.

2. Is het mogelijk om in Frame 'Totaal kg per soort van laatste jaar en laatste maand' de aantallen kg van het laatste jaar over het
aantal ingevulde maanden worden weergegeven. Een soort real time gegevens van het laatste jaar nog bezig zijnde jaar.


Groeten, Wim
 
Verander.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim arr, j As Long, vl As Range
If C_03.ListIndex > -1 Then
  Set vl = Sheets("data").ListObjects(1).Range.Columns(1).Find(CLng(C_03), , , 2)
   arr = Array("textbox1", "T_06", "T_07", "T_08")
     For j = 0 To 3
       Me(arr(j)) = Application.Sum(vl.Offset(, j + 1).[COLOR=#0000ff]Resize(Application.CountIf(Sheets("data").ListObjects(1).Range.Columns(1), C_03 & "*")))[/COLOR]
     Next j
 End If
End Sub
 
Hallo HSV,

Na het invoeren van een nieuwe maand gegevens stopt het programma en verdwijnt en blijf een leeg Excel scherm over.
Het venster 'Documenten herstellen' dan inmiddels verschenen en na keuze van de laatste versie start het programma weer.
De gegevens van de toegevoegde maanden zijn intussen wel in 'Data_tbl' opgeslagen.
Bij sommige maanden invullen verdwijnt het hele programma en moest weer opgestart worden.


Na alle maanden in 2018 te hebben ingevuld geprobeerd om de sommatie van 2018 op te halen, maar dat ging niet,
er kwamen alleen nullen in de resp. TextBoxen.

Wim
 
En hoe ziet de databodyrange eruit?
Plaats het bestand met de nieuwe gegevens.
 
Hallo HSV,

Bekijk bijlage HSV_AppelsEnPeren.xlsb

De maandelijkse waarden van jaar 2018 werken nu goed.
De sommatie van 2017 werkt ook goed, maar bij de sommatie
van 2018 komen er alleen maar nullen in de resp. TextBoxen.

En zoals ook in #3 vermeld, stopt het programma na het invoeren van 1 maandelijkse
gegevens rij en verdwijnt van het scherm en moet telkens opnieuw opgestart worden.

Groet, Wim
 
Hallo Wim,

Je tabel bevat geen echte getallen maar tekst als getal uitziende.
Als ik handmatig een getal typ komen er wel waarden in de textboxen.
 
Hallo Harry,

Je heb helemaal gelijk. Het typische is dat het dan bij 2017 wel goed
gaat en bij 2018 niet. Het hele blad Data heeft dezelfde Getalnotatie
n.l. Getal. De TextBoxen zijn dezelfde bij 2017 en 2018 enz. dus
daar zit het hem ook niet in.

Blijft er m.i., maar geef mijn idee uiteraard graag voor een betere,
niets anders over dan gezocht moet worden in het stuk code:
HTML:
.Resize(Application.CountIf(Sheets("data").ListObjects(1).Range.Columns(1), C_03 & "*")))

En dat gaat ver boven mijn petje. Het typische is dat als ik mijn bericht hier wil
bekijken en klik op 'Voorbeeld van bericht' het laatste stukje code:
& "*"))) anders is gekleurd dan de rest van de code.

Groet, Wim
 
Dat stukje code kan geen som maken van tekst.
Indien ik handmatig een getal typ komen de juiste getallen er wel in.
 
Waar komen die Comboboxen vandaan ?
Ze ontberen de eigenschap .List.
 
Harry,
Bij het intikken in de tabel zelf werken de sommatie van de ingetikte bedragen wel,
dat klopt. Waar de fout zit, heb ik helemaal geen idee van.
Het andere probleem is, dat na het invullen op het Formulier van een nieuwe maand
gegevens en wordt knop 'Invoeren' gedrukt, dan wordt gelijk het programma afgesloten.
De gegevens die zijn ingevuld zijn intussen wel in de tabel Data_tbl opgenomen.

snb,
Wat bedoel je met 'Waar komen die Comboboxen vandaan?'
Deze ComboBoxen zijn alleen bedoelt om het jaar en maand
te selecteren, zodat ze later een geheel vormen b.v.; 2017 mei.

Groet, Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan